اخبار

۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

· مجید امرایی با تاکید بر اهمیت و کاربرد نمایش درمانی، از انتشار دو کتاب در این زمینه، تا قبل از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد.

"امرایی" در گفت و گو با سایت ایران تئاتر بیان کرد: کتاب "10 قدم با نمایش درمانی با رویکرد کاربردی" و جلد دوم "نمایش درمانی" را به نگارش درآورده ام که امیدوارم همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب به بازار نشر عرضه شود. این دو کتاب به همت نشر دانژه منتشر خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ فعالیتش در حوزه نمایش درمانی گفت: از سال 1380 فعالیت علمی و پژوهشی ام را در این حوزه آغاز کرده ام و سال 89 نخستین کتاب نمایش درمانی را در ایران به نگارش درآورده و بعد از آن به صورت مستمر، فعالیت هایی را در حوزه های گوناگون در دانشگاه، مراکز درمانی و کانون اصلاح و تربیت داشته ام.
امرایی همچنین افزود: شیوه نمایش درمانی از سال 46 با تلاش های دکتر حمید اشکانی و دکتر حق شناس به عنوان درمان کمکی مطرح و در مراکز مختلف مورد استفاده قرار گرفت. در جهان مدرن این شیوه در دهه 1943میلادی از سوی ژاکوب لویی مورینو، به عنوان پیشگام این حوزه، ابداع شد. البته نمایش درمانی ریشه در مشرق زمین و تجربیات ابوعلی سینا، زکریای رازی و آئین های کهن درمانی دارد.

وی با اشاره به انتشار مجموعه دیگری تصریح کرد: کتاب "نوشته ها"، که مجموعه ای از مقالات و یادداشت هایم را در بر می گیرد، از سوی نشر سرا منتشر شده و در کتاب فروشی های معتبر سراسر کشور عرضه شده است.
امرایی در پایان با اشاره اینکه در برنامه رادیویی "قاب کلمات" به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، به عنوان کارشناس حضور دارد، اذعان کرد: این برنامه رادیویی به بررسی و تحلیل آثار درام نویسان با حضور نویسندگان صاحب نام می پردازد. برنامه "قاب کلمات" هر روز ساعت 14:15 از رادیو نمایش پخش می شود و در جدیدترین برنامه های خود به بررسی آثار خسرو حکیم رابط خواهد پرداخت.

· مجموعه نمایشی «جنگل وندان» نوشته مجید امرایی جمعه ها از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش سایت مرکز ملی اسیتژ ایران، به گفته امرایی، این مجموعه نمایشی جمعه ها در قالب برنامه «فصل خنده» روی آنتن رادیو نمایش می رود.

نویسنده «غمنامه رستم و سهراب» افزود: این مجموعه 20 قسمتی با تهیه کنندگی و سردبیری ژاله محمدعلی و کارگردانی مینو جبارزاده تولید شده و جمعه ها ساعت 9 تا 10:30 بر روی موج اف ام ردیف 5/107 پخش می شود.

وی با این توضیح که در مجموعه نمایشی «جنگل وندان» رویداد و داستان ها برای یک الاغی که از کاروان جامانده رخ می دهد، توضیح داد: حضور این الاغ در جنگل و برخورد او با حیوانات اتفاقات مختلفی را رقم می زند که قابل تامل است. این الاغ در پی کسی است که او را راهنمایی کند.

قالب این برنامه طنز اجتماعی است و به بررسی مسایل پیرامون این فرد گمشده می پردازد.

«جنگ وندان» نخستین تجربه مجموعه رادیویی مجید امرایی محسوب می شود که تاکنون دو قسمت آن پخش شده. وی تصمیم دارد این مجموعه نمایشی را در قالب کتاب منتشر کند.

مخاطب این برنامه نوجوانان و بزرگسالان به شمار می آیند. سینا نیکوکار، نگین خواجه نصیر و رامین پورایمان از جمله بازیگران «جنگ وندان» هستند.

مجید امرایی با دو کتاب «ده قدم با نمایش درمانی» و «نمایش نوشته ها» در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.