اخبار

۰۴ اسفند ۱۳۸۸

اسماعیل شفیع بازبین و داور نخستین جشنواره تئاتر معلولین گفت‌: جشنواره تئاتر معلولین در سطح محلات و استان‌های مختلف ایران و در طول سال برگزار می‌شود و تا کنون نیز در این جشنواره در سطح بین‌المللی سه دوره برگزار شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته دوره چهارم این جشنواره در سطح بین‌المللی در سه ماهه اول سال 89 درتهران برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود : جشنواره سراسری تئاتر معلولین در سطح استان‌های مختلف کشور در طول سال با عناوین محلات برگزاری می‌شود و پس از آن برگزیدگان مناطق برای حضور در جشنواره بین‌المللی معرفی می‌شوند.
وی در ادامه افزود: جشنواره تئاتر معلولین در هر دو سطح سراسری و بین‌المللی و حمایت و همکاری سازمان بهزیستی برگزار می‌شود و مرکز هنرهای نمایشی هیچگونه حمایت و یا دخالتی در برگزاری این جشنواره ندارد. تنها در این میان خانه تئاتر و اعضای آن از برگزاری جشنواره تئاتر معلولین حمایت‌های معنوی می‌کنند ؟؟؟. وی در ادامه اظهار داشت : من به همراه فاطمه فخری کارشناس هنری بهزیستی و قطب‌الدین صادقی به انتخاب آثار و بازبینی آنها می‌پردازیم.
شفیعی در ادامه بیان کرد: اکثر شرکت کننده در جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین در سطح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران خانه نمایش دانشگاه هنر و معماری و سالن های نمایش شفق و بهمن برگزار می‌شوند که در این میان هیچ کدام از سالن‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی در اختیار برگزارکنندگان این جشنواره قرار نمی‌گیرد.
وی در ادامه با تأکید بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر معلولین با هدفمندی و معنای که دارد سبب تغییر نگرش اجتماع نسبت به معلولان می‌شود. شفیعی اظهار داشت 78 متن جهت شرکت در جشنواره درخواست داده‌اند که از این تعداد 25 اثر به مرحله بازبینی راه یافته و از این تعداد حدود 18 اثر در بخش نهایی برای شرکت در جشنواره انتخاب می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره تئاتر معلولین در بخش‌های متنوعی، تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر کودک برگزار می‌شود و سومین دوره برگزاری آن به سال 86 بازمی‌گردد. امسال نیز در صورت امضای فراخوان این جشنواره از جانب مسئولان فراخوان دوره چهارم اعلام می شود و چهارمین دوره از این جشنواره در سطح بین‌الملل در سه ماهه اول سال 89 در تهران برگزار می‌شود.