اخبار

۲۶ فروردين ۱۳۹۸

تیم تخصصی «نمایش درمانی» راهی مناطق سیل‌زده خوزستان

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

نخستین تیم تخصصی توانبخشی و بازتوانی هنردرمانی در مناطق سیل‌زده استان خوزستان مستقر شد.

به گزارش رسیده، مجید امرایی دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران DTCI درباره حضور تیم‌های تخصصی توانبخشی و بازتوانی هنردرمانی در مناطق سیل‌زده گفت: با همکاری استانداری خوزستان، مرکز نمایش درمانی ایران (DramaTherapy center of iran) و نمایندگی اتحادیه جهانی دراماتراپی(WADT )، تیمی ۱۲ نفره از روانشناسان و دراماتراپیست‌های عضو مرکز، خدمات تخصصی خود را برای گروه سنی کودکان و نوجوانان سیل زده و والدین آنها در کمپ‌های استقرار سیل‌زدگان آغاز کردند.

به گفته وی در این جلسات به همت درمانگران خدمات مشاوره، گفتار درمانی، تخلیه روانی و همچنین آموزش و پیشگیری و مواجهه با موقعیت‌های خطرآفرین و بحران‌زا به مراجعان ارائه می‌شود.

دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران بیان کرد: این برای نخستین بار است که خدمات تخصصی هنر درمانی به مراجعان آسیب دیده اتفاقات طبیعی در ایران ارائه می‌شود و در نوع خود منحصر به فرد و ویژه خواهد بود.

امرایی با قدردانی از معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان افزود: خدمات بازتوانی و توانبخشی تا یک ماه آینده با رویکرد اورژانسی ادامه خواهد داشت و پس از آن با همکاری کارگروه تخصصی «خدمات کلینیکی» هنر درمانی و «پاراکلینیکی» با هدف «تسهیلگری و توجه به جنبه‌های مثبت تاب آوری» مراجعان در موقعیت‌های غیر مترقبه ارائه خواهد شد.

این دراماتراپیست تصریح کرد: مسائلی چون ترس، اضطراب، کابوس شبانه، شب ادراری، پرخاشگری، انزواطلبی و گوشه گیری از جمله مواردی است که در تشخیص اولیه مراجعان کودک و والدین آنها مشخص شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همکاری جدی استانداری خوزستان به زودی با هدف پیشگیری از مسائل روانی کارگاه‌های تخصصی دراماتراپی برای رفع اختلالات برگزار شود.