اخبار

۱۷ بهمن ۱۳۹۶

دومین کنفرانس اسکایپ بین المللی "دراما تراپی" برگزار شد

دومین کنفرانس بین المللی دراما تراپی (نمایش درمانی ) با مرکزیت دانشگاه نیویورک 16 بهمن ماه برابر با 5 فوریه برگزار شد.

به گزارش دراما محله (سایت تخصصی نمایش درمانی ایران ) در این کنفرانس نمایندگانی از کشور های "انگلستان"، "یونان"، "ایران"، "سریلانکا"، "ایالات متحده آمریکا"، "استرالیا"، "افریقای جنوبی"، "امریکای شمالی"، "کره جنوبی" و... شرکت کردند.

در این کنفرانس بین المللی مسائلی چون، تعاریف و مفاهیم" نمایش درمانی"، جهت گیری های علمی، وضعیت "نمایش درمانی" در کشورهای مختلف، شیوه های گسترش این درمان غیر دارویی در جهان و... مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد تا به زودی نمایدگان کشورهای "ژاپن"، "چین"، " مالت" و " آمریکایی جنوبی" هم به این اتحادیه افزوده شوند .

در این مجمع جهانی " تئوری ریتم آگاهی دکتر "مجید امرایی" از ایران با استقبال نمایندگان جهانی رو به رو شد .

همچنین با پیشنهاد نماینده کشور "یونان" مقرر شد تا حرکت های جهانی در خصوص فراگیر شدن این درمان غیر دارویی با گام های جدی و موثری از سوی کشور ها برداشته شود .

در این کنفرانس دکتر امرایی در خصوص نمایش درمانی گفت در تعریف من " نمایش درمانی، درمانی " کمکی"، "غیر دارویی"،" گروهی" و" بازی محور" است کمکی است زیرا در بسیاری از مواقع در کنار درمان دارویی تاثیرگذار است، غیر دارویی است زیرا عموما نمایش درمانگر دارو تجویز نمی کند، گروهی است زیرا هدف مهم نمایش درمانی ابراز وجود در جامعه انسانی است و بازی محور است زیرا روش مواجهه در آن به مدد بازی است.

همچنین پیشنهاد نماینده کشور آمریکا در خصوص وحدت رویه و همکاری های بین المللی و همچنین انتشار مقالات علمی و اشتراک گذاری فعالیت های پژوهشی در سایت های ملی کشور ها و سایت جهانی اتحادیه بین المللی نمایش درمانی و تهیه لوگوی جهانی با مشورت جمعی مورد ارزیابی قرار گرفت.

نماینده کشور یونان نیز با ارزیابی شیوه های مواجهه نمایش درمانی در کشور خود گفت: ما هنوز در ابتدای راه هستیم به همین جهت به کمک و همکاری هم احتیاج مبرم داریم .

نماینده کشور سریلانکا با ارائه گزارشی از فعالیت های نمایش درمانی در کشور خود افزود :حرکت های جدیدی در سریلانکا در این زمینه انجام شده است و آینده خوبی را می توان پیش بینی کرد .

نماینده کشور آمریکا نیز با مثبت ارزیابی کردن ارتباطات بین المللی بین اعضا گروه گفت: این حرکت موجب گسترش شیوه دراما تراپی در سطح جهانی خواهد شد .

نماینده کشور انگلستان هم افزود: اکنون جهت گیری های نمایش درمانی به سمت جهانی شدن است و تعاریف از دنیای غرب فراتر رفته ، به همین جهت نیازمند ارتباطات بیشتری در این زمینه همستیم.

در این جلسه مقرر شد تا بخش های " فارسی" ، "انگلیسی" ، "اسپانیایی" ، "فرانسوی" و...هم در سایت جهانی ایجاد شود .



اعضا اتحادیه جهانی دراماتراپی