اخبار

۱۲ اسفند ۱۳۹۶

مدیر اجرایی همایــش علمی نمایش درمانی دکتر مرجان کاشــانی از مشهد ، دکتر لیلا برون از اهــواز و دکتر مجید امرایی از تهــران به عنوان داوران نخستین همایش علمی نمایش درمانی را معرفی کرد.

کیانیان مدیر اجرایی اولیــن همایش علمی «نمایش درمانــی» درباره روند برگزاری ایــن همایش گفت: این همایش به صورت یک روزه و در مشــهد برگزار می شــود.

اولین دوره همایش به صورت ملی برگزار می شــود ولی تلاش مان بر این اســت که ســال آینده به صورت بیــن المللی برگزار شــود.

26مقالــه متقاضی حضور در اولین همایش علمی «نمایش درمانــی» بودند که از این میان 6 مقاله برای حضور در

همایش انتخاب شدند .

حمید کیانیان درباره ضرورت برگزاری همایش علمی «نمایش درمانی» توضیح داد: پیرو ده سال تجربه درمانی

با معلولین جسمی حرکتی با سبک نمایش درمانی و بیش 500 اجرا در 26 شهر میهنمان که منجر به بالارفتن اعتماد به نفس این عزیزان , حضور فعال در جامعه , ازدواج , ورود به دانشــگاه و.... را شــاهد بوده و هستیم , با توجه به اینکه ایران در منطقه جزو کشــورهایی است که توجه ویژه به حوزه نمایش درمانی دارد، تغییر مســیر و جهت دهی علمی به این حوزه درمان غیر دارویی، آشنایی علاقه مندان با نمایش درمانی و همچنین آگاهی بخشی عمومی به جامعه برای آشنایی با نمایش درمانی در توانبخشی و بازتوانی افراد نیازمند از اهداف و ضرورت های برگزاری این همایش است.

مدیر اجرایی اولین همایــش علمی «نمایش درمانی» یادآور شــد: پیش تر ما 6 جشنواره نمایش درمانی را برگزار کرده ایم که این همایش در راســتای همان فعالیت های پیشین اما با رویکرد تولید محتوای علمی است.

سال آینده این همایش را با حضور صاحبنظران خارجی حوزه نمایش درمانی برگزار می کنیم و از میان 6 مقاله سه مقاله به دومین دوره همایش، راه پیدا خواهند کرد .

همچنین در این دوره 2 سخنرانی با موضوعات اجرای نمایش درمانی با معلولان و آشنایی با تکنیک های نمایش درمانی برگزار می شود .

کیانیان درباره دلایل انتخاب شهر مشهد به عنوان میزبان اولین دوره همایش علمی «نمایش درمانی»، توضیح داد:

شهر مشــهد از جمله شهرهایی است که بیشترین مراکز توانبخشــی را دارد و به نوعی مرکز ثقل امور توانبخشی

و بازتوانی در کشــور است.

مضاف بر اینکه اولین مؤسسه توانبخشی معلولان « موسسه خیریه توانمند سازی بچه های باران « بــا محوریت درمان غیردارویی و هنردرمانی در کشــور نیز در شهر مشهد تأسیس شده است و حدود سال هست که به نتایج بسیار خوب و قابل توجهی در زمینه درمان جسم و روح عزیزانی شده اند که با معلولیت حرکتی دسته و پنجه نرم می

مدیر عامل موسسه توانمند سازی بچه های باران و مدیر اجرایی نخستین همایش علمی «نمایش درمانی» از اداره

کل هنرهای نمایشــی وزارت فرهنگ و ارشــاد اسلامی ، بهزیستی استان خراسان رضوی و انجمن هنرهای نمایشی

به عنوان حامیان این همایش نام برد که توســط انجمن نمایش درمانی ایران و مؤسسه توانمندسازی «بچه های

باران» برگزار می شود.

نخستین همایش علمی نمایش درمانی به همت انجمن نمایش درمانی ایران، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن

هنرهای نمایشی ایران، موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران 19 اسفند ماه با دبیری دکتر مجید امرایی در در مشهد مقدس برگزارمیگردد.