اخبار

۰۶ آبان ۱۳۹۶

فرمت تنظیم مقالات برای حضور در نخستین همایش علمی نمایش درمانی ایران

زمان 18 اسفندماه 1396

عنوان مقاله : یک عبارت مختصر جامع و مانع توصیف کننده محتوای مقاله در حداکثر16 کلمه

نام و نام خانوادگی نویسنده اول

عنوان علمی و نام دانشگاه یا موسسه نویسنده اول

آدرس الکترونیکی نویسنده اول

نام و نام خانوادگی نویسنده دوم

عنوان علمی و نام دانشگاه یا موسسه نویسنده دوم

آدرس الکترونیکی نویسنده دوم

نام و نام خانوادگی نویسنده سوم

عنوان علمی و نام دانشگاه یا موسسه نویسنده سوم

آدرس الکترونیکی نویسنده سوم

چکیده

آیین نگارشی که در اختیار است با رعایت اصول نگارش مورد نظر کنفرانس تهیه گردیده است و توصیه می‌گردد از کپی آن به عنوان یک نمونه آماده و مناسب برای قالب بندی مقاله بهره برداری شود(حتما" مقاله نهایی خود را جز به جز copy کرده و در همین نمونه paste بنمائید). فایل الکترونیکی مجموعه مقالات کنفرانس مستقیماً از فایل ورد مقالات- که نویسندگان محترم تهیه می‌کنند- ایجاد می‌شود. لذا تاکید می‌گردد مقالاتی که به صورت کامل آئین نگارش را رعایت ننموده باشند، اولویت پیگیری و اعمال فرآیند داوری را از دست خواهند داد. از نویسندگان محترم دعوت می‌شود که دستورالعمل حاضر را در هنگام تهیه چکیده مقاله دقیقاٌ رعایت نمایند.

چکیده باید شامل اطلاعات مفید بوده و خود توضیح باشد. موضوع و هدف مقاله را به اختصار بیان کند. داده¬های مهم را نشان دهد و به نتایج و یافته¬های برجسته اشاره کند. در چکیده باید از جملات کامل با افعال سوم شخص معلوم در زمان گذشته استفاده شود. از علائم اختصاری پرهیز شود. ذکر سابقه و اهمیت موضوع در این قسمت لازم نیست. تعداد کلمات در چکیده بین 150 الی 200 می باشد

کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مقاله باید بین 3 تا 8 کلمه باشد.

1. مقدمه

مقدمه شامل تعریف روشن مسئله، تاریخچه علمی مربوط به موضوع مقاله و رهیافت یا حل پیشنهادی می‌باشد. مقدمه باید برای محققین اغلب رشته های علمی قابل فهم باشد.

مقاله کامل، به ترتیب شامل این بخش ها می‌باشد: 1- عنوان مقاله، 2- اسم یا اسامی نویسندگان و عناوین علمی آنها و نام مؤسسه و آدرس الکترونیکی نویسندگان، 3- چکیده، 4- کلمات کلیدی، 5- مقدمه، 6- متن یا بدنه اصلی مقاله، 7- نتیجه ‌گیری، 8- تشکر و قدردانی ( در صورت لزوم)، 9- مراجع، 10- پیوست در صورت نیاز

فقط عناوین بخش‌ های مقدمه ، متن اصلی و نتیجه گیری ( و زیربخش های آنها در صورت وجود) باید شماره گزاری شوند.

2. متن یا بدنه اصلی مقالات

متن یا بدنه اصلی هر مقاله باید مطابق با ماهیت آن توسط نویسنده یا نویسندگان تقسیم‌بندی مناسب گردد.

2-1. مشخصات کلی

مقالات باید روی صفحه A4 مطابق آئین نگارش حاضر با نرم افزار متن نویس ورد word 2007-2010 و یک ستونی تایپ شوند.

مقاله کامل باید در حداقل 6 و حداکثر 15 صفحه تهیه شود به صورتی که حاشیه‌ متن ها از بالا، پایین، چپ و راست صفحه 25 میلی‌متر فاصله داشته ‌باشد. تمامی صفحات بجز صفحه اول باید شماره صفحه داشته باشند.

قلم مقالات در سراسر متن فارسی بی نازنین سایز12B Nazanin 12) ) است.

اندازه حروف در نام نویسنده یا نویسندگان مقاله pt12 پررنگ، در عنوان علمی و نام دانشگاه نویسندگان pt10 ایتالیک ، در آدرس الکترونیکی نویسندگان pt9 ایتالیک، در کلمه چکیده pt12 پررنگ، در متن چکیده مقاله pt11 ایتالیک، در عنوان واژه‌های کلیدی pt12 پررنگ و در اصل واژه‌های کلیدی pt12 انتخاب شود.

2-2. جدول ها، شکل ها، دیاگرام‌ها و عکس ها

کلیه شکل¬ها، جدول¬ها، دیاگرام¬ها و عکس¬ها در درون متن هر جا که لازم باشد آورده شود. تمامی این موارد باید به ترتیب با عدد و بدون استفاده از پرانتز شماره گذاری شوند و دارای توضیح مرتبط باشند. شکل¬ها، دیاگرام‌ها و عکس¬ها باید زیرنویس و جدول¬ها باید بالانویس داشته باشد. اعداد، حروف و علائم آنها باید خوانا و قابل رؤیت باشد. زیرنویس‌‌ها و بالانویس‌‌ها با اندازه حروف pt11 و وسط چین تایپ شود.

2-3. نتایج و بحث روی نتایج

نتایج باید واضح و روشن ابتدا تشریح و سپس بحث و تفسیر شوند. وقتی نتایج، یافته های کار نویسنده را توصیف می کنند باید در زمان گذشته و وقتی یافته های منتشر شده قبلی را بیان می کنند باید در زمان حال نوشته شوند. در تشریح نتایج غالبا نباید به کارهای انجام شده قبلی ارجاع داده شود. اما در بحث و تفسیر نتایج باید یافته ها را با نتایج حاصل از مطالعات گذشته مقایسه نمود. نتیجه نهایی باید در چند خط در بخش نتیجه گیری بیان شود.

3. نتیجه گیری

در بخش نتیجه‌گیری باید نتایج مهم مقاله بطور مختصر ارائه گردند.

تشکر و قدردانی

در صورت لزوم.

مراجع

(مثال)

در بخش مراجع لازم است مشخصات منابع اشاره شده در متن بر حسب ترتیب مراجعه آنها آورده شود. منابع اشاره شده در متن باید توسط شماره‌هائی در داخل کروشه نشان داده شود. به عنوان مثال:]1[، بدیهی است مشخصات کامل مقاله در بخش مراجع با ذکر شماره مربوطه آورده می‌شود. تاکید می‌شود به جز مراجع نامبرده شده در متن، مرجع دیگری در بخش مراجع نوشته نشود. آدرس‌دهی مراجع بر حسب اینکه مرجع مورد نظر مقاله‌ای از یک مجله ]1[ و یا یک کتاب ]2[ و یا مقاله‌ای از مجموعه مقالات یک کنفرانس ]3[ و ]4[ باشد به ترتیب زیر خواهد بود.

[1]- Abdu–Khader M. M. and Speight J. G., 2004, The concepts of energy, environment, and cost for process design, International Journal of Green Energy, vol. 1, pp 137-151.

[2]- Kreith F. and Kreider J., 1978, Principles of Solar Engineering, New york, Hemisphere, McGraw Hill.

[3]- مجید صفاراول، سیامک فرهاد و مریم یونسی سینکی، 1383، تعیین عملکرد دیگهای بخار در راستای کاهش مصرف سوخت، دوازدهمین کنفرانس سالانه و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مکانیک، تهران، دانشگاه تربیت مدرس.

[4]- Li C. H., Wang. B. X. and Peng. X. F., 2003, Experimental investigation on boiling of nano-partical suspension, Boiling Heat Transfer Conference, Jamaica.

پیوست

در صورت نیاز.

368388IMG_20160807_223635