اخبار

۲۹ دى ۱۳۹۳

نویسنده کتاب «ده قدم با نمایش درمانی» با اشاره به اهمیت بحث هنردرمانی درعلم نوین جهان امروز بر حمایت از انتشار آثار تالیفی در این حوزه برای تبیین هرچه بیشتر مفاهیم آن در جامعه تاکید کرد.
مجید امرایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا گفت: نمایش درمانی شاخه ای از هنر درمانی است که فعالان این عرصه به کمک هنر نمایش و همچنین عنصر خلاقیت و بازی بداهه تلاش می کنند تا در رفع مسائلی چون اختلالات رفتاری، مشکلات گفتاری و نارسایی های هیجانی مراجعان را یاری کنند.

وی ادامه داد: دراین کتاب در فصل اول سعی کردم به تعاریف کلی از نمایش درمانی و ویژگی های آن بپردازم و در فصل دوم با عنوان «ده قدم با نمایش درمانی» سعی کردم تا در بخش های مختلف به معرفی و راه های پرداخت به نمایش درمانی بپردازیم.

این نویسنده که دومین کتاب تالیفی در ایران را درباره نمایش درمانی منتشر کرده است خاطرنشان کرد: در فصل سوم به بیان آشنایی با برخی از تکنیک های نمایش درمانی پرداختم و در فصل چهارم شرحی بر آشنایی با برخی از وضعیت های نمایشی بریامخاطبان ارائه دادم.

به گفته امرایی کتاب «ده قدم با نمایش درمانی» با نگاهی کاربردی برای علاقه مندان به نمایش درمانی منتشر شده است.

از این نویسنده پیش از این کتاب های «شناخت شخصیت های شاهنامه»، «نمایش درمانی در مسیر تکامل»، «سیاست های فرهنگی»، «غمنامه رستم و سهراب»، «آقای فلانی»، «خانه پلاک 9»، «اطلاعات آماری تئاتر شهرستان ها»، «نمایش نوشته ها» و «سخن سرا» .منتشر شده است.

کتاب ده قدم با نمایش درمانی یا (نمایش درمانی در ترک عادت های مرضی) در 140 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 12 هزار تومان به مت نشر «طهورا» به بازار نشر عرضه شده است.