اخبار

۰۳ آبان ۱۴۰۰

دکتر زهرا سلمانی دکترای تخصصی رابطه شناسی در ویژه برنامه هفته ی جهانی دراماتراپی که روز گذشته در تالار مشاهیر مجموعه ی تئاتر شهر تهران برگزار شد " رابطه ی نقشی" بین زن و مرد را مهمترین نقطه ی اتصال خانواده و استحکام روابط زنا شویی دانست که دراماتراپی قادر است در این زمینه راهگشا باشد.

وی با اشاره به نقش های ذاتی بین زنان و مردان یافتن نقش مطلوب دو سویه و نقاط تعاملی بین این دو جنس را راهی برای ادامه رابطه موثر دانست و افزود: اینکه مرد و زن هر کدام فقط به نیاز های خود فکر کنند مطلوب نظر ما نیست ، رابطه ی دو سویه در جایی فراتر از خودخواهی و در توجه به دو سوی رابطه نهفته است .

این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت های علم دراماتراپی که در ایجاد تعادل و توازن بین نقش های انسانی بسیارموثر است افزود: دراماتراپی با بازی نقش ها فرد را قادر می سازد تا در ترمیم نارسایی های روحی و روانی خود و همسرش کمک کند .

این متخصص رابطه شناسی افزود : روابط زناشویی تنها در یک خانه زندگی کردن نیست ، بلکه تفهیم و تفاهم و هم فهمی است که پله نخست لذت بردن از زندگی مردان و زنان همین هم فهمی است.

وی افزود دراماتراپی علم رابطه شناسی است یعنی فردی که در این عرصه کار می کند باید رابطه را خوب بشناسد تا میتنی برآن بتواند با ایجاد موقعیت های نمایشی اقدام به ترمیم و یا بازسازی مسائل افراد بپردازد .

وی از کلام ، احساس و ادراک به عنوان سه ضلع رابطه یاد کرد که با دراماتراپی می توان در بست و گسترش روابط انسانی از آن بهره برد .