اخبار

۱۱ تير ۱۳۹۲

کارگاه «نمایش درمانی» با حضور مجید امرایی، دوشنبه (10تیر) همزمان با بازار تئاتر کودک و نوجوان و در پلاتوی شماره 1 مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش دراما محله ، مجید امرایی در کارگاه «نمایش درمانی» درباره تعاریف متفاوت این گونه نمایشی، شیوه‌های اجرای نمایش‌درمانی، تکنیک‌های مورد استفاده در آن و پیشینه تئاتر درمانی در ایران صحبت کرد. هنرجویان حاضر در این کارگاه هم تکنیک‌های مختلف تئاتر درمانی را تمرین کردند و در ادامه، جنبه های مختلف تاثیرگذاری این نوع نمایش و جایگاه آن در حوزه درمان بررسی شد.

مجید امرایی در این کارگاه اظهار داشت: در نمایش درمانی اصولا تئاتری اتفاق نمی‌افتد و تماشاگر، محور نیست.

بازیگری، کارگردانی و دیگر وجوه تئاتر در نمایش درمانی جایگاهی ندارد و تنها فصل مشترک نمایش درمانی و تئاتر رسمی بازی‌ است.

به گفته وی، نمایش درمانی با یک بازی ساده شروع و سعی می‌شود شخصی که دچار مشکل و مسئله ای شده است به تخلیه و برون‌ریزی احساسی برسد.

در این کارگاه نمونه‌هایی از نمایش درمانی نیز توضیح داده شد. بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.