اخبار

۰۳ آذر ۱۳۹۰

هما روستا گفت: امید به زندگی و اعتماد به نفس از جمله مهمترین دستاورد‌هایی است از طریق نمایش درمانی در فرد ایجاد می شود .

به گزارش دراما محله "هما روستا" با زیگر شناخته شده تئاتر با بیان این که در عرصه تئاتر باید برای افراد کم توان هم مهیا شود گفت این افزاد نیازمند حمایت در این زمینه هستند.

وی گفت: دست اندرکاران ذیربط برای افراد کم توان حامعه می توانند با استفاده از هنر ها خصوصا هنر تئاتر آنها را در مسیر زندگی ای چر نشاط کمک کنند.

به گفته او این افراد به کمک تئاتر می توانند به لحاظ روحی بخشی از سلامتی خود را بازیابند .

"روستا" با اشاره به اینکه اگر سازمان های مربوطه اقدام به برگزاری جلسات تئاتر درمانی برای معلولان کند، زندگی، شور و شوقی را در آنها به وجود خواهد آورد، افزود: تئاتر درمانی است که می‌تواند اعتماد به نفس را به میان افراد کم توان جامعه باز گرداند و هر نوع تئاتری نمی‌تواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.
این کارگردان با تاکید بر اینکه دست اندرکارانی که اقدام به برگزاری این گونه جشنواره ها می‌کنند، باید دوره‌های مطالعاتی را درباره معلولان آموزش دیده باشند، گفت: همانطور که اشاره شد، وظیفه مسئولان ذیربط این است که به معلولان اعتماد به نفس را باز گردانند و به همین جهت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان باید به نفع کم توانان جسمی و حرکتی باشد نه اینکه منجر به شهرت برای افرادی باشد که در این عرصه فعالیت می‌کنند.
"روستا" در پایان یادآور شد: باید از هر نظر به معلولان توجه شود زیرا در غیر این صورت آنها نمی‌توانند در جامعه آن طور که باید حضور داشته باشند، در حالی که برای این افراد حضور در جامعه می‌تواند بسیار مؤثر و حائز اهمیت باشد.