اخبار

۱۴ فروردين ۱۳۹۱

"جان مالکویچ " بازیگر سرشناس تئاتر پیام روز جهانی تئاتر در سال 2012 را با شعار « نمایشگری اصلی ترین دلیل برای زندگی است و تئاتر می تواند در انسان بودن یاریگرمان باشد» را نوشت. به گزارش دراما محله در پیام جان مالکویچ - بازیگر سرشناس سینما و تئاتر - آمده است:« افتخار دارم که انستیتوی بین‌المللی تئاتر ـ وابسته به «یونسکو» – از من خواسته است که برای پنجاهمین سال برگزاری «روز جهانی تئاتر» پیام تبریکی بدهم. یادداشت کوتاه من خطاب به دوستان، همکاران و همراهانم، خطاب به هنرمندان تئاتر است؛

باشد که آثارتان گیرا و اصیل باشند.

باشد که آثارتان ژرف، موثر، متفکرانه و منحصر به فرد باشد.

باشد که آثارتان در مواجهه با این پرسش یاری‌گرمان باشد که «انسان بودن یعنی چه؟» و باشد که نگرش شما با جان و دل، با خلوص و صداقت، با روشنی و صراحت و با زیبایی و ظرافت متبرک شود.

باشد که بر روزگار بد، بر سانسور، بر فقر و بر پوچ گرایی پیروز شوید، همانگونه که بسیاری از شما مطمئناً خود را به انجام آن متعهد کرده‌اید.

باشد که شما با ذوق و قریحه و با نگاه دقیق و سختگیرانه‌ای متبرک شوید، تا به ما بیاموزید که در میان تمام سختی‌ها و پیچیدگی‌ها، قلب آدمی در حال تپیدن است و به ما بیاموزید کنجکاوی و فروتنی را، و حاصلِ عمر شما چنین باشد.

و باشد که برگزیدگان شما ـ چرا که انجام چنین کاری بهترین‌های شما را می‌طلبد و فراتر از آن، تنها در لحظاتی نادر و کمیاب، لحظاتی بسیار گذرا، ممکن می‌شود- کامیاب باشید در بر پا نمودن چارچوبی برای این بنیادی ترین پرسش که: «ما چگونه زندگی می کنیم؟»

روز 27 مارس با نام «روز جهانی تئاتر» هر ساله به طور همزمان در بیش از 100 کشور دنیا جشن گرفته می‌شود.