اخبار

۰۹ خرداد ۱۳۹۴

نمایش سایکودرام «آقای فلانی» در کافه کراسه؛

وقتی سالن نباشد، در کافه هم تئاتر برگزار می شود!

تابناک: نمایش سایکودرام «آقای فلانی» به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی حسن وحید دستجردی کاری از گروه تئاتر نقش هنر اصفهان این شب ها در کافه کراسه مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار می شود. به گزارش تابناک اصفهان، نمایش سایکودرام «آقای فلانی» به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی حسن وحید دستجردی کاری از گروه تئاتر نقش هنر اصفهان این شب ها در کافه کراسه مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار می شود.

محمد کراچیان نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبیات نمایشی بدرباره این نمایش گفت: نمایش «آقای فلانی» در قالب تئاتردرمانی و برای اجرای صحنه ای نوشته شده است.

وی ادامه داد: تحرک اجتماعی که در متون نمایشی اتفاق می افتد نتیجه حضور نویسنده در جای جای جامعه و نفس کشیدن او با همه اقشار جامعه است. حافظ شیرازی در زمان حمله مغولان به کشورمان، عشق را دریچه ای برای حل معضلات و مشکلات اجتماعی می داند و به راحتی می توان فضای اجتماعی زمان حافظ را در شعر او درک کرد.

حسن وحید کارگردان این تئاتر درباره این نمایش اظهار کرد:‌ این نمایش به زندگی یک زن و شوهر جوان که زیر سلطه صاحبخانه شان و قوانینی که او برای آنها وضع کرده است می پردازد. زندگی که در آن، آنها به صورت تخیلی نوعی از زندگی که خودشان دوست دارند را تجربه می کنند مثلا مهمان دعوت می کنند.

در ادامه نیز حسن وحید دستجردی گفت: نمایشنامه «آقای فلانی» با بیانی روان گوشه ای از مشکلات یک اجتماع دو نفره را برای مخاطب به تصویر می کشد.

این کارگردان تئاتر افزود: استبداد حاکم بر این زوج، آنها را به استثمار می کشاند اما برای رهایی و پازادگ باید به دنبال چاره ای باشند و اینجاست که نمایشنامه ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد.

مرتضی علی اکبری، دستیار کارگردان این تئاتر با اشاره به انتخاب یک کافه به عنوان مکان اجرای این نمایش گفت: متاسفانه به سختی می توان در فضای اصفهان مخاطب را به سالن تماشای تئاتر کشاند و ما خواستیم با انتخاب این محل اجرا خودمان به دل مخاطبانمان برویم. علاوه بر اینکه چون فضای آن می توانست نشان دهنده فضایی از زندگی باشد به لحاظ موقعیت اجرایی نیز موضوعیت پیدا می کرد.

وی افزود: البته نکته قابل توجه دیگر که سبب برگزاری این نمایش در این مکان شد به دلیل عدم وجود سالن نمایشی در سطح شهر بود. متأسفانه سالن های نمایشی این شهر در اختیار اجرای های ارگانی قرار گرفتند که درآمد زایی داشته باشند و از همین رو به ما سالن نمی دهند و از همین رو ما مجبوریم در این فضا تئاتر اجرا کنیم.

عوامل این نمایش عبارتند از؛ نویسنده : مجید امرایی،‌ کارگردان: حسن وحید دستجردی ،‌دستیار کارگردان: مرتضی علی اکبری،‌ بازیگران: پریسا سرمست،‌ مرتضی شاه بندری.

این نمایش از 2 تا 11 خرداد ماه ساعت 20: 30 در کافه کراسه فرشچیان اجرا می شود.