اخبار

۲۰ شهريور ۱۳۹۲

برنت بلر، تسهیلگر آمریکایی:داستان‌گویی را کنار بگذاریم در ادامه برگزاری نخستین همایش تئاتر کاربردی کارگاه تئاتر درمانی با حضور برنت بلر تسهیلگر آمریکایی در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش دراما محله برنت بلر در کارگاه آموزشی خود که با حضور پرشور هنرجویان و فعالان تئاتر همراه بود، تمریناتی در راستای تئاتر تصویری و تئاتر درمانی انجام داد. وی در این کارگاه با اشاره به این که تئاتر درمانگر و تصویری سعی می کند از شر زبان خارج شود، اظهار کرد: در این کارگاه تلاش می کنیم ندانیم و ایده اش نیز این است که تلاش نکنید داستان بگویید بلکه اجازه دهید داستان شما را بگوید، داستان گویی بسیار شبیه ساختار مردسالارانه و سرکوب گرانه است.

بلر ادامه داد: آرزوی ما این است که این تمرینات روش دموکراتیکی به وجود آورد. این تمرینات ما را از فضای ذهنی خودمان بیرون می آورد و مشارکت را در ما به وجود می آورد.

این کارشناس تئاتر کاربردی با بیان این که در تمام دنیا آدم ها خیلی کم صبر و حوصله هستند، اظهار کرد: آدم ها تنها می خواهند سریع کارها را انجام دهند و تئاتر تصویری شما را تشویق می کند که صبر کنید و به جای این که شما فکر کنید تصویر درباره چیست اجازه دهید تصویر خودش را به شما معرفی کند.

کارگاه آموزشی برنت بلر چهارشنبه 20 شهریور و پنجشنبه 21 شهریور نیز در پلاتوی شماره 1 حوزه هنری برگزار می شود.