اخبار

۲۲ آذر ۱۳۹۹

وبینار تخصصی با موضوع : تاثیر هنر بر ارتقاء کیفیت زندگی معلولان شنبه شب 22 آذر ماه برگزار شد .

به گزارش دراما محله در این جلسه مجازی دکتر مجید امرایی دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد هنر در ارتقاء سطح زندگی معلولان گفت : اگر بیما ی یا معلولیت را به عدم تعادل تعبیر کنیم هنر ابزار #ایجاد_تعادل برای افراد دچار مسئله است.

وی در ادامه افزود :#ارتقاء_خلق_و_خو بر اثر حضور در پروسه ی تولید هنری یا مشاهده ی هنری ظرفیت دیگری است که در حوزه هنر درمانی برای معلولان مورد توجه است .

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد : افزایش خلق و خو #تاثیر_بالایی_در_پارامترهای_فیزیولوژیکی افراد دارد و هنر درمانی در افزایش خلق و خوی مراجعان بسیار تاثیرگذار است .

امرایی #کاهش_استرس_و_افسردگی ناشی از بیماری ها (همچون بیماری های قلبی عروقی دیابت و ...) و همچنین #بهبود_شکست های_عاطفی از دیگر ظرفیت های هنر درمانی است .

وی در ادامه به #افزایش_درک_از_خود_و_دیگران ، #ایجاد_توانایی_در حوزه تعاملی و ارتباطی ، #باورپذیری و کنار آمدن با مسائل ، #دوری_از_یاس_و_ناامیدی را از دیگر ظرفیت های هنر درمانی دانست.

نویسنده کتاب ده قدم با نمایش درمانی افزود: #توجه_بخشی_به_توانایی_های بلقوه ، #تقویت_حس_موثر_بودن و #مسئولیت_پذیری از دیگر تاثیرات هنر درمانی برای معلولان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به تجارب فعالیت های میدانی خود در حوزه دراماتراپی گفت : #کاهش_علائم_اختلالی_و_اضطرابی_ناشی_از_معلولیت، #تغییر_رفتارها، #تقویت_قوای حرکتی به_سوی_الگوهای_تفکری خلاق و خودشکوفا از دیگر ظرفیت های هنر درمانی است .

وی تاکید کرد : فراموش نکنیم شما وقتی توانایی های مقتدرانه فرد معلولی را می بینید انگیزه عملکرد در شما چندین برابر می شود پس بروز توانایی در افراد معلول موجی تقویت اطرافیان نیز می شود .

وی افزود : #ارتقاء جنبه #اعلام_حضور_در_جمع، #تقویت_جنبه_های_خلاقانه و حرکت به سمت خودجوشی در کارها، # ارتقاء جنبه های #تعاملی، از جمله اثرات روانی و فیزیولوژیکی پایدار هنر درمانی است.

وی در پایان تاکید کرد #افزایش سلامتی نقطه ی ارمانی هنر درمانی برای معلولان و بطور کلی افراد جامعه است که از ویژگی های یک #جامعه_ی_پیشرفته_ است که با توجه بخشی به #نیازهای_معلولان مشخص می شود .