اخبار

۰۷ تير ۱۳۸۹

برنامه شناخته شده "جمعه ها با تئاتر" که سال ها از رادیو فرهنگ و صبح جمعه ها و به مدت دو ساعت و نیم بطور زنده از این رادیو پخش می شد از این پس دیگر طبق روال عادی پخش نمی شود .

به گزارش سایت خبری دراما محله در ادامه تنگ نظری های مدیران در عرصه های مختلف تئاتری از این پس با تصمیم مدیران رادیو فرهنگ برنامه جمعه ها با تئاتر به مدت 70 دقیقه و بصورت تولیدی پخش می شود این درحالی است که تا پیش از این برنامه انتقادی جمعه ها با تئاتر بصورت زنده از رادیو فرهنگ پخش می شد .

البته مدیران رادیو فرهنگ در مقابل انتقادات شنوندگان رادیو دست به اقدامی جالب زده اند و برنامه هفت اقلیم شنبه شب های رادیو فرهنگ را به مدت دو ساعت بطور زنده به تئاتر اختصاص داده اند.

سردبیری این دو برنامه به عهده "عباس غفاری" است و "علی شمس "و "فریبرز دارایی "به عنوان کارشناس و آقای " آزادی " هم کارشناس مجری این دو برنامه است .

برنامه جمعه ها با تئاتر به مدت 8 سال بطور زنده و روز های جمعه از رادیو فرهنگ پخش می شده است و "نادر برهانی مرند" ،"کتایون حسین زاده "،"حاجی حسینی" و" عباس غفاری "از سردبیران و تهیه کنندگان این برنامه تئاتری بوده اند .

گفتنی است طی یک هفته گذشته تالار مولوی نیز به دلیل کشمکش بین مدیران دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی تعطیل شده و در حال حاضر هم تمامی کادر این تالار عوض شده و حالت نیمه تعطیل به خود گرفته است.

چندی پیش مدیر تئاتر شهر "محمد حیدری "نیز در اقدامی غیر منتظره استعفا کرد و مهمترین مرکز تئاتر حرفه ای کشور اکنون بی مدیر است .

اکنون باید آینده را به انتظار نشستو وضعیت تئاتر را به عنوان یکی از مهمترین عناصر دموکراسی مورد ارزیابی قرار داد.