اخبار

۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۹

نخستین جلسه هم اندیشی اهالی تئاتر با معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی "حمید شاه آبادی " به جلسه میتینگ و اعتراض اهالی تئاتر تبدیل شد .

به گزراش سایت خبری دراما محله در این نشست که علاوه بر معاون هنری ،حسین پارسایی مدیر کل هنر های نمایشی ،محمد حیدری مدیر مجموعه تئاتر شهر ، مسعود موسوی و حسین مسافر آستانه نیر حضور داشتند که اهالی تئاتر اعتراضات خود را به نحوه برنامه ریزی در حوزه تئاتر کشور وسخنان اخیر معاون هنری در خصوص تئاتر عنوان کردند .

داود فتحعلی بیگی : ارائه طریق شما برای تئاتر با کدام پشتوانه شما از مدیریت تئاتر و شناخت تئاتر است .

کیومرث مرادی : تئاتر امروز را با سیاست های دهه 60 نمی توان اداره کرد ، تئاتر ما نیاز به مدیرانی دارد که توپ را به زمین ما نیندازند و بتوانند پاسخ دهند که چرا به نام باز سازی تئاتر شهر را خراب کرده اند ، امکانات سخت افزاری و وسایل مهمترین مرکز تئاتر حرفه ای کشور 30 سال است باز سازی و جایگزین نشده است .

حمید آذرنگ :این نشست شما با ما نشست هم اندیشی برای تئاتر نیست، نشست هم اندیشی است که شما با ما چه کنید. زیرا شما پیش از آمدن به این جا تصمیم هایتان را گرفته اید و اعلام هم کرده اید که برای محدودیت آمده اید ، من حمید آذرنگ هستم و می گویم که شما هم هیچ کاری نمی کنید.

بهزاد فراهانی :اول باید به سراغ عنوان وزارت خانه رفت زیرا ما به وزرات فرهنگ و هنر احتیاج داریم ، نه ورات ارشاد .

علی اصغر دشتی :من به حضور شما در این جلسه به شدت مشکوک هستم ، زیرا مدیران پیشین هم همچون شما آمده بودن که بر ای تئاتر کاری بکند و هیچ کاری نکردند ما از شما می خواهیم که برای تئاتر هیچ کاری نکنید!!!! .

نصر الله قادری : نه شما و نه ما هیچ متدی برای تحول در عرصه تئاتر نداریم مشکل این است که شما از ما متد می خواهید و ما صد نفر صد نظر مختلف داریم که شما ممکن است یکی را انتخاب کنید که با نظر شما نزدیکی دارد و البته ممکن است اشتباه هم باشد ، به همین جهت دور خود مان می چرخیم مثل سال های قبل ، تئاتر ما نیاز به تحول دارد و این تحول بدون بودجه و امکاناتی که شما حرف زدن در مورد آن را در جلسه منع کردید رخ نمی دهد .

حمید شاه آبادی :از دوستانی که جلسه ما را به یک میتینگ تبدیل کردند تشکر می کنم ای کاش در خصوص دستور جلسه صحبت می شد اما با این حال من تحمل صحبت‌ها را دارم ، در عین حال به مسائل خارج از دستور جلسه پاسخی نمی‌دهم. اگر هم احساس کنم بی‌انصافی می‌شود تلاش می‌کنم روشنگری کنم.

ادامه در ستون گزاش همین سایت