اخبار

۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

پیام " شهرام کرمی " مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به " دومین همایش علمی نمایش درمانی ایران ، نمایش درمانی رویکرد هدفمندی است که تلاش دارد تاثیر هنر در توانبخشی و بازتوانی انسان های دچار مسئله را بازنمایی کند ، نمایش درمانی استفاده مناسب و کاربردی از هنر نمایش برای کاهش معضلات و مسائلی است که سرمنشاء رفتاری، ادراکی و احساسی دارد .

درمانی غیر دارویی و کمکی که در جوامع مدرن امروزی رو به گسترش است و چه خوب که تلاش اساتید فن حضور علمی ایران در این عرصه را بیش از پیش به ثمر نشانده است.

توجه به بعد خلاقانه ، ارتقاء قوه تخیل، باز آموزی و توان افزایی ، گسترش دانش و بینش افراد و آگاه سازی انسان از مسائل دو دنیایی درون و بیرون ، حرکت در مسیر رشد عواطف و احساسات انسانی از جمله اهداف این درمان غیر دارویی است .

این روش منحصر به فرد در فرهنگ نمایشی و آیینی ایران پیشینه بسیاری دارد، رویکرد اصلاحی و ابداعی که با تکیه بر بازی بداهه،حرکات بدنی، اصوات و آوا ها ، داستان گویی و آیین های نمایشی تلاش دارد به کمک تکنیک های خاص روانشناختی زندگی کم دغدغه تری را برای انسان به ارمغان آورد .

حال که این رویکرد علمی و هنری در کشور ما در قدم دوم با حضور اساتید خارجی و داخلی در قالب همایشی علمی برپا می شود انتظار می رود در حوزه تولید محتوای علمی تلاش های مضاعفی از سوی برنامه ریزان و دست اندرکاران امر صورت پذیرد .

اینجانب به عنوان خادم جامعه هنری از کوشش های شبانه روزی دست اندرکاران، هنرمندان و اساتید و صاحب نظران "دومین همایش علمی نمایش درمانی" صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم و آرزومندم این حرکت با ارزش و متفاوت در قدم های بعدی منسجم تر و جهانی تر برگزار شود.

در پناه مهر ایزدیکتا پیروز و سربلند باشید .

شهرام کرمی

مدیر کل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی