اخبار

۰۷ مرداد ۱۳۸۹

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ملی شدن جشنواره موسیقی زاگرس نشینان خبر داد

حمید شاه آبادی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان گفت : این جشنواره از سال آینده به دلیل ظرفیت های بالا در سطح ملی برگزار می شود .

به گزارش سایت خبری دراما محله به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمید شاه آبادی ، موسیقی را هنری فاخر دانست که ریشه در تار و پود فرهنگ حماسی و ملی ایران دارد و از این منظر پشتوانه ای غنی و فرهنگی است .

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی زاگرش نشینان و در شهر بروجن سخن می گفت از حمایت جدی معاونت هنری از مجموعه موسیقی های زاگرس نشینان خبر داد و افزود: این نوع موسیقی یاد آور حماسه ها ، غرورها ، شجاعت ها و شهامت مردمان و اقوام مختلف ایرانی در طول تاریخ و در مبارزه با ظالمان است .

حمید شاه آبادی موسیقی زاگرس نشینان را همچون نخ تسبیهی دانست که فرهنگ اقوام مختلف ایرانی را به هم متصل کرده است .

وی گفت :جشنواره موسیقی زاگرس نشینان در این چهار دوره چنان خود را به بروز رسانده است که ظرفیت های ملی برگزاری این جشنواره به خوبی دیده می شود .

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : جوان امروز ما نیاز دارد مفاخر فرهنگی و هنری خود را به درستی بشناسد و موسیقی به خوبی این مهم را برآورده می سازد .

وی گفت : حرکت جدید ما در عرصه فرهنگ و هنر در راستای شناخت درست و اصولی فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی است و موسیقی زاگرس نشین تنها گوشه ای از این حرکت فرهنگی است .

حمید شاه آبادی خاطر نشان کرد : باید به سمتی حرکت کرد تا تلاش هنرمندان ما در مسیر بروز و ظهور آثار هنری با دید جهانی باشد و در این مسیر هفته های فرهنگی ایران در خارج از کشور قدم مهمی است که در دوره جدید و در معاونت هنری به آن توجه ویژه شده است .

وی گفت: محور فعالیت های آینده معاونت هنری بر امور پژوهشی در عرصه های هنری است و همچنین حضور قدرتمند خالقان آثار هنری در عرصه های جهانی از دیگر برنامه های معاونت هنری در دوره جدید است .

شاه آبادی تصریح کرد : حضور گروه های موسیقایی در عرصه های جهانی و بین المللی فخر بزرگی است برای موسیقی ایرانی است .

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : در استان ها ظرفیت های بالایی در عرصه های مختلف هنری وجود دارد که باید به بروز برسند .

وی وعده داد تا به زودی دو گروه منتخب چهارمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان به مدت 15 روز در هفته فرهنگی ایران در شهر پکن حضور یابند .

در این مراسم معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاد "حیدر علی طالب پور" خالق اثر ماندگار" فالگوش" و از پیشکسوتان عرصه شعر و موسیقی چهار محال و بختیاری دیدن کرد .