اخبار

۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹

ظرف یک سال گذشته برای نخستین بار در ایران در سه باشگاه مجازی تئاتر شهر 10 هزار و پانصد و 20 نفر به عضویت باشگاه های تئاتری در آمده اند.

مجید امرایی مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر گفت : با راه اندازی سایت خبری تئاتر شهر در چهارمین دهه از فعالیت مهمترین مرکز تئاتر حرفه ای کشور در سال 1388 که با همکاری بخش خصوصی و بدون هزینه دولتی بوده است سه باشگاه مجازی تئاتری راه اندازی شده است .

وی گفت: اعضا این باشگاه های مجازی علاوه بر در یافت خدمات علمی و تخصصی و اطلاع رسانی موجب رونق جذب مخاطب به تئاتر شهر شده اند تا جایی که در حال حاضر روزانه 9 هزار بازدید از بخش های مختلف سایت اطلاع رسانی تئاتر شهر اتفاق می افتد ودر طول ماه بیش از 2 هزار نفر از اعضا این باشگاه ها نمایش های تئاتر شهر با تخفیف ویژه دیدن می کنند .

به گفته مدیر روابط عمومی تئاتر شهر با تلاش همکاران و مشارکت بخش خصوصی، تئاتر شهر تهران در حال حاضر بیش از 6 هزار و پانصد عضو باشگاه تماشاگران تئاتر دارد و این موفقیتی مهم در ترویج فرهنگ تئاتری به جامعه هنری است .

امرایی گفت : در شرایط کنونی استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی به جهت کم هزینه بودن و صرفه جویی در وقت به بالابردن کیفیت اخبار و اطلاعات نیز کمک می کند که این یک امر ضروری است که حوزه مدیریتی تئاتر باید به آن توجه ویژه داشته باشد .

مدیر روابط عمومی تئاتر شهر افزود: دومین باشگاه مجازی تئاتری " باشگاه دیوار نویسان تئاتر شهر" است که در حال حاضر بیش از 4 هزار عضو دارد که این اعضا دل نوشته ها ، یادداشت ها و جملات زیبای خود را در مورد تئاتر و مجموعه تئاتر شهر برروی این دیوار مجازی می نویسند .

به گفته امرایی : ارتباط مخاطبان با تئاتر و همچنین ارتباط مخاطبان با هم از دیگر اهداف راه اندازی این باشگاه های مجازی تئاتری است که امید واریم دیگر حوزه های هنری هم از این روش الهام بگیرند .

مدیر روابط عمومی تئاتر شهر سومین باشگاه مجازی مجموعه تئاتر شهر را باشگاه وبلاگ نویسان تئاتر شهر معرفی کرد که در حال حاضر 20عضو دارد و تا پایان سال پیش بینی شده است که یکصد عضو وبلاگ نویس تئاتری به آن افزوده شود .

به گفته مدیر روابط عمومی تئاتر شهر این سه باشگاه در سه حوزه کاملا تعریف شده فعالیت می کنند" باشگاه تماشاگران" باشگاه تخصصی تماشاگران تئاتر است ، "باشگاه دیوار نویسان " باشگاه مجازی کسانی است که دستی برقلم دارند و می تواند در مورد تئاتر بنویسند و همچنین "باشگاه وبلاگ نویسان" ویژه هنرمندان حرفه ای تئاتر است که در واقع مرکز اطلاع رسانی شخصی هنرمندان تئاتری محسوب می شود .

به گفته امرایی طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان سال سه "باشگاه منتقدان تئاتر" ، "باشگاه خبرنگاران تئاتر" و "باشگاه عکاسان تئاتر" نیز راه اندازی خواهد شد .

وی گفت : همچنین برنامه ریزی شده است تا پایان خرداد ماه اجرای تالار اصلی به صورت آنلاین برای کاربران اینترنتی پخش شود.