اخبار

۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹

*نمایش " می خواستم اسب باشم " اثر محمد چرمشیر از دوم تا ششم خردادماه در کانون سمندریان اجرا می شود. به گزارش سایت خبری دراما محلهنمایش " می خواستم اسب باشم " نوشته محمد چرمشیر است که شادی شاه علی کارگردانی آنرا به عهده گرفته است.

در این نمایش بازیگرانی چون هانیه هاشمی، فاطمه نصیری، مهدیه نساج و شادی شاه علی ایفای نقش دارند. همچنین ‌سمیرا احمدیمشاور کارگردان، شیوا خدا بخش طراح صحنه و لباس نمایش است.

بر پایه این گزارش، نمایش " می خواستم اسب باشم " نخستین فعالیت گروه تئاتر گودو و کارگردانی شادی شاه علی است و همگی اعضاء گروه نمایش از هنرجویان دوره ی پیشین استاد حمید سمندریان هستند که این اثر نمایشی را اجرا می کنند. گفتنی است، نمایش " می خواستم اسب باشم " از دوم تا ششم خرداد ماه در کانون سمندریان اجرا می شود.

*

نمایش " اگر شبی از شبهای تهران مسافری " که با کارگردانی علی شمس در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر درحال اجرا ست تا 12 خرداد ماه تمدید شد.

به گزارش سایت خبری دراما محلهنمایش " اگر شبی از شبهای تهران مسافری " نوشته علی شمس است که از 18 فروردین ماه در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر درحال اجراست.

این نمایش که پیش از این مقرر بود تا 31 اردیبهشت در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر اجرا شود؛ اما به دلیل استقبال عموم تماشاگران، اجرای این اثر نمایشی تا 12 خردادماه تمدید شد.

در این نمایش بازیگرانی چون علی برنجیان، سام کبودوند، مجتبی دربندی، وحید آقاپور، علی فلاحت پیشه، احمد صمیمی، الهام شعبانی و آزیتا ستوده ایفای نقش دارند.

علاقه مندان به تماشای این نمایش می توانند هر روز به غیر از روزهای شنبه ساعت 18:30 به خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر واقع در میدان فردوسی، خیابان پارس مراجعه کرده و به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

*

نمایش " داستان لطیف " با کارگردانی" نفیسه لاله" از 23 اردیبهشت ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران درحال اجر است. به گزارش سایت خبری دراما محله نمایش " داستان لطیف " نوشته ایرج طهماسب است که نفیسه لاله با این نمایش تا 12 خرداد ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران پذیرای تماشاگران ودستداران تئاتر است.

در این نمایش رامتین اللهیاری، سید پویا بیگی، پریا پرتوی، نریمان سالاری، اعظم شفیعی، بهار نوربخش، ماهور هاشمی، ایفای نقش دارند و حامد آفریده، پرویز داودی و مجید یگانه نوازندگان نمایش است.

همچنین نعیمه لاله منشی صحنه، سعید یزدانی طراح صحنه، تهمینه اتحاد طراح لباس،رضی جدایی طراح پوستر و بروشور، مهدی صدیق گریم، مجتبی شیر محمدی نور، علی حدادی اصل عکاس نمایش است.

علاقه مندان به تماشای این نمایش می توانند هر روز ساعت 19 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به تماشای این نمایش بنشینند

* نمایش " کهربا " که با کارگردانی "سیمین امیریان "در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر درحال اجرا است، از دو شنبه الی چهارشنبه ( 3خرداد تا 5 خرداد ماه ) پذیرای اعضا باشگاه تماشگران مجموعه تئاترشهر است . به گزارش سایت تخصصی تئاتر درمانی به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر نمایش " کهربا " آخرین ساخته سیمین امیریان مدرس و کارگردان تئاتر است که با نگاهی اجتماعی از دوشنبهبا حضور اعضاء باشگاه تماشگران تئاتر شهر اجرا می شود . در این نمایش که نوشته سیمین امیریان است، بازیگرانی چون اشکان صادقی، امیر کربلایی زاده، کیومرث قنبری آذر، سوسن مقصودلو، نسیم ادبی، اکبر رحمتی و حسین محب اهری ایفای نقش دارند. همچنین رضا شاپورزاده طراح صحنه، رویا مظفری طراح لباس، آیدا دژاکام دستیار کارگردان، ماریا حاجیها طراح چهره پردازی، رضا خضرائی طراح و مجری نور، محسن سینایی صدابردار،مهدی رایگانی طراح پوستر و بروشور نمایش است. از دیگر عوامل این نمایش می توان به صوفیا دژاکام و شیما واقفی به عنوان عکاس و نادر بهرامی به عنوان روابط عمومی نمایش اشاره کرد. گفتنی است، نمایش " کهربا " هر روز به غیر از روزهای شنبه ساعت 19 به مدت 60 دقیقه و با قیمت بلیت هفت هزار تومان اجرا می شود .

*سیما تیرانداز بازیگر مطرح عرصه هنر های نمایشی در نمایش « پری‌خوانی عشق و سنگ » به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی به عنوان تنها بازیگر نمایش به ایفای ۱۲ نقش متفاوت می‌پردازد تا در تلاشی هنرمندانه در این نمایش ، به مفهوم ایمان به خدا نزدیک ‌شود.

این نمایش روایتگر داستان عشق زنی از قبیله کافران به پیامبر اسلام و تلاش او برای رسیدن به مفهوم ایمان به خدا است. به گفته یثربی این نمایش اثری تغزلی ـ حماسی استاثری که به اعتقاد نویسنده پخته‌تر و کامل‌تر نسبت به آثار دهه ۷۰ وی است.

یثربی در این کار به مضامین اسطوره‌ای مورد علاقه‌اش بازگشته و پری‌خوانی عشق و سنگ ، یادآور آثار دهه ۷۰ او از جمله « شعبده و طلسم » با بازی "شهره سلطانی" و « جریره » با بازی "مرجانه گلچین" است.

«پری‌خوانی عشق و سنگ» که در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش چشم‌انداز به صحنه رفته بود ، جایزه بهترین بازیگری زن و بهترین موسیقی را از آن خود کرد و در حال حاضر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر پذیرای دوستداران هنر تئاتر است.