اخبار

۱۴ اسفند ۱۳۸۸

در پی استعفای رسمی دکتر مجید سرسنگی از سردبیری مجله نمایش و فصلنامه تئاتر اعلام شد: که با این استعفای وی از طریق پیامک مدیر مرکز هنرهای نمایشی موافقت شده است .

به گزارش سایت خبری دراما محله دکتر مجید سرسنگی سردبیر پیشین مجله نمایش و فصل نامه تئاتر گفت :دخالت های مسئولان مرکز هنر های نمایشی باعث استعفای من از مسئولیتم شد.

در پی استعفای مجید سرسنگی از سردبیری مجله نمایش و فصلنامه تئاتر، ویدر زمینه دلایل استعفای ناگهانی‌اش از این دو سمت پس از 5 سال، گفت: حدود 5 سال این دو سمت را همراه با هم برعهده داشتم و همواره تلاش می‌کردم که این دو مجله که اهداف اصلی آن انعکاس و گسترش اطلاعات عمومی موجود در تئاتر بود تا حد توان رسالت خود را انجام دهند و طبق مجوز خود که علمی و پژوهشی نامیده شده‌اند به گسترش این دو موضوع بپردازند اما متاسفانه ازحدود یک سال و نیم گذشته و حدودا بعد از برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که دبیری آن دوره را عهده‌دار بودم دخالت‌های راهبردی زیادی در این دو مجله از جانب مسئولان مرکز هنرهای نمایشی اعمال می‌شد. با توجه به این که این مسئولان مسئولیت مستقیمی برای اعمال تغییر در این دو مجله نداشتند به همین دلیل طی این دوران این دو مجله از لحاظ کیفی و اطلاع‌رسانی افت کیفی بسیار زیادی کردند و گویا به تریبونی برای اعمال نظرات مسئولان مرکز هنرهای نمایشی تبدیل شده بودند و تنها برای جریان کار در تئاتر که ارتباط زیادی با اهالی تئاتر نداشتند تحقیقات می‌کردند.
وی در ادامهافزود: از حدود یکسال و نیم گذشته فرم نهایی این دو مجله برای تأیید آخر قبل از چاپ به سردبیر این دو مجموعه یعنی من ارسال نمی‌شد پس با وجود تمام این شرایط احساس کردم که از رسالت و مسئولیت اصلی خود بسیار دور شدم به همین دلیل تصمیم به استعفا از این دو مسئولیت گرفتم و فرم استعفای خود را به حسین پارسایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی هفته گذشته ارسال کردم و ایشان نیز طی ارسال پیامکی با این پیشنهاد من احساس رضایت و موافقت کردند.
سرسنگی در ادامهاظهار داشت : ماهنامه نمایش و فصلنامه تئاتر رسانه‌های مهم مکتوب در تئاتر ایران هستند که باید به نقد منصفانه از وضعیت تئاتر کشور بپردازند تا مدیران و مسئولان در یک فضای باز و روشن بتوانند به انجام مسئولیت‌ خود بپزدازند. دوگانگی بین اهالی تئاتر فرصت مناسب برای کارهای مهم و ضروری را از مسئولان می‌گیرد و سبب می‌شود که پتانسیل موجود در تئاتر کشور از ظرفیت موجود برای رشد فرهنگ تئاتری بهره نگیرند و تنها به برگزاری یک دو جشنواره مذهبی در طول سال بسنده کنیم و احساس کنیم که رسالت خود را در باب تئاتر انجام داده‌ایم. باید با ایجاد فضایی مناسب کاری کنیم که ارزش‌های دفاع مقدس نهادینه شود نه این که تنها چند کار زیربنایی و تحقیقاتی انجام دهیم.
یادآور می‌شویم مجید سرسنگی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ضمن تدریس و تحقیق در دانشگاه در حال انتشار چند کتاب به عنوان رابطه بازیگر و تماشاگر در نمایش‌های مذهبی، تئاتر مدرن از نظریه تا عمل و نقد نمایشنامه است.