اخبار

۱۶ مهر ۱۳۹۹

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته ی جهانی نمایش درمانی.

"نمایش درمانی" طبابت روح است و نمایش درمانگر طبیب روان و نمایش ابزار این درمان سحرگون است و این از عجائب شگفت انگیز هنر نمایشگری است.

روشی منسجم و راهکاری موثر در درمان مسائل روحی و روانی جوامع انسانی که به مددبازی نمایشی میسر می گردد.

هفته ی جهانی نمایش درمانی را به همه ی فعالان عرصه نمایش درمانی در سراسر جهان تبریک می گویم و با کمال احترام به تلاش های مجدانه شما متخصصین و کادر درمان در عرصه "روان درمانی نمایشی" خصوصا اعضاء محترم انجمن بین المللی نمایش درمانی ایران ارج می نهم و امیدوارم تا شیوه ی درمان به روش نمایشی در کشور عزیزمان ایران و سراسر جهان بیش از پیش گسترش یابد .

بی شک در زمانه ای که فشارهای روانی ناشی از ناملایمات اجتماعی خصوصا ابتلای جهانیان به ویروس عالم گیر کرونا (کووید نوزده) عرصه را بر بسیاری از فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری تنگ نموده است بهره گیری از درمان های کمکی همچون نمایش درمانی راهکار مناسبی برای خروج از این بن بست پیش آمده در روابط انسانی است .

به نظر می رسد "شناخت ظرفیت های بومی و تاثیرگذار هنر نمایش در حوزه درمان"، "آگاهی از روش های جدید مواجهه با مسائل روحی و روانی " و "معرفی بیش از پیش نمایش درمانی در سطح ایران و جهان " مهمترین ماموریت های انجمن نمایش درمانی ایران است که امید است در این مسیر موفق و موید باشید.

اداره کل هنرهای نمایشی نیز طبق وظیفه در مسیر اعتلای این هنر درمانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد .

به عنوان خادم فرهنگی دست همه ی شما تلاشگران عرصه نمایش درمانی را به گرمی می فشارم و از خدای رحمان سلامتی و موفقت و بهروزی شما را آرزومیکنم .

دکتر قادر آشنا

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آبان ماه هزار و سیصد و نود و نه تهران

شایان ذکر است هفته جهانی دراماتراپی از 29 مهر تا 4 آبان ماه مصادف با 18 تا 25 اکتبر در ایران و 62 کشور جهان برپا می شود.