اخبار

۰۳ مرداد ۱۳۸۹

شش هنرمند عرصه تئاتر شب گذشته در مراسم عصری با هنرمندان از دست وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ومعاون هنری نشان درجه یک و دو هنری دریافت کردند .

به گزارش سایت خبریدراما محلهدر این مراسم استاد "دواد رشیدی " نشان درجه یک ، استاد "بهروز غریب پور " نشان درجه یک ، " استاد احمد سپاسدار" نشان درجه یک ، " علی رضایی " نشان درجهدو ،" عزت الله مهر آوران " نشان درجه دو "، " و "غلامرضا میر معنوی" نشان درجه دو هنری را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند .

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن قدردانی از سال ها تلاش دلسوزانه اهالی هنر جایگاه هنر را در زندگی انسان جایگاه رفیع و منحصر به فرد دانست .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم عصری با هنرمندان که شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش های روز افزون هنرمندان در عرصه های مختلف گفت : هنرمند دارای جایگاه ویژه و منحصر به فردی است که مهمترین آن پیوند دادن قلوب ملت ها ست .

دکتر سید محمد حسینی که شنبه شب و در مراسم عصری با هنرمندان و در جمع گروهی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه های مختلف هنر های نمایشی ، تجسمی و موسیقی سخن می گفت : هدف از برگزاری این گونه مراسم را تجلیل از هنرمندانی دانست که با خلق آثار فاخر خود موجب همبستگی بین ملت ها می شوند.

وی گفت: این یک ادای وظیفه است که برای قدردانی از موهبت االهی هنرمند بودن به ما به عنوان خادمان عرصه فرهنگ و هنر سپرده شده است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنر موهبتی الهی و خدادادی است که در کنار یک عمر تلاش و مرارت به دست می آید و می بایست قدردان این رتبه خدادادی بود .

وی در ادامه افزود با تلاش روز افزون هنرمندان در عرصه های مختلف انشا الله به زودی شاهد یک جهش و تحول بزرگ در این عرصه خواهیم بود .

سید محمد حسینی گفت : اعتبارات کنونی عرصه فرهنگ و هنر کافی ودر خوز شان ومنزلت هنر ما نیست و امید واریم به زودی اعتباراتی در خور شان و منزلت هنرمندان و هنر این کشور در اختیار این ورازتخانه قرار گیرد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تشکر از زحمات معاونت هنری ظرف چند ماه گذشته افزود : در معاونت هنری ودر همین مدت کوتاه اتفاقات مهمری رخ داده است و ما انتظار داریم هر چه زودتر بسته نهایی و پیشنهادات این مجموعه برای حوزه های مختلف تعیین و با دید کارشناسی تعر یف شود تا هر چه زودتر آن را به دولت تقدیم کنیم .

وی گفت : باید تلاش کرد تا در عرصه های مختلف هنری حضور هنرمندان پر رنگ تر شود و اعزام گروه های هنری به خارج از کشور برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی بیش از پیش باشد زیرا هنرمندان با خلق آثار فاخر خود موجب پیوند قلوب ملت ها می شوند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مهدویت گفت : همه ادیان الهی ما را به سمت موعود ترغیب می کنند و در تبیین این مفهوم جایگاه هنرمندان بسیار شاخص و تعریف شده است .

گفتنی است در این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری نشان درجه یک و دو هنری به 18 تن از هنرمندان عرصه های مختلف هنری اعطا شد .

همچنینمعاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم عصری با هنرمندان که شب گذشته و با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه های مختلف هنری (نمایشی ،تجسمی و موسیقی) و در تالار وحدت برگزار شد هنر را طلوع زیبایی ها و راستی ها دانست که سرچشمه آن از راس و رئوس همه زیبایی ها یعنی پروردگار بزرگ آغاز شده است.

دکتر "حمید شاه آبادی" گفت : هنرمند انسانی شریف است که از یک سو رو به کمال و از سوی دیگر توجه ویژه ای به فضای درونی روحی و اندیشه گی خویش دارد .

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : این مراسم که با عنوان عصری با هنرمندان برگزار شده است به سبب همدلی و ایجاد محفلی صمیمی و به پاسداشت و تجلیلی واقعی از کسوت هنرمندانی است که سال های عمر پر برکت خود را به اصلاح امور جامعه صرف کرده اند .

شاه آبادی توسعه هنر را سرلوحه برنامه های معاونت هنری دانست که محقق شدن آن تنها مستلزم همدلی با هنرمندان عرصه های مختلف است .

وی گفت : منزلت هنرمندان در پیشرفت و رساندن جایگاه هنری کشور به قله های ترقی و کمال با خلق آثار بدیع هنری منزلتی دست نیافتنی است که هر انسانی به آن رتبه نخواهد رسید .

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از چگونگی انتخاب نفرات برتر برای کسب رتبه (درجه یک و دو هنری) گفت : امشب از کسانی تقدیر خواهد شد که ظرف عمر پر ثمر خود به موفقیت های مهمی در حوزه های مختلف هنری دست یافته اند .

دکتر شاه آبادی از هنرمندان خواست تا با همدلی ، همفکری و هم اندیشی تلاش کنند عرصه هنر کشور با رویکردی مترقی به پیش برود و با را بطه ای صمیمی بین خود و خادمانشان در معاونت هنری موجب تحول در این عرصه شوند .

در این مراسم هنرمندانی چون داود رشیدی ، بهروز غریب پور ، پری صابری ، اسماعیل خلج ، منصور خلج ، حسین فرخی ، رضا مهدوی ، نازنین آقاخانی ، بابک رضایی ، حسن ریاحی ، علی ترابی ، علی بکا ، لوریس چاکناواریان ، اتابک نادری و.....حضور داشتند .