اخبار

۱۴ تير ۱۳۹۳

حسین رحیمی کارگردان تئاتر اظهار داشت: حدود 12 سال است که با بچه‌های معلول آشنا شدم و اولین کارم را نیز در سال 80 با نام «اینجا فقط آرزو» به روی صحنه بردم. وی افزود: بعد از یک وقفه از سال 87 بار دیگر فعالیت را با بچه‌های معلول آغاز کردم واین روزها نمایش «پرده‌برداری» را در اداره تئاتر اجرا می‌کنم. این نمایش به 9 جشنواره خارجی (میندتون امریکا، لیورپول کانادا، کوفار بلاروس، آرتوکیای روسیه، آبنت هاوزر اتریش و ...) دعوت شده است.

کارگردان نمایش «صندلی‌ها» با بیان اینکه مرکز هنرهای نمایشی علی‌رغم رسالتش از نمایش ما حمایت نکرد، گفت: اداره کل هنرهای نمایشیبه عنوان متولی تئاتر باید یکی از اهدافش پیگیری جریان‌های جدیدی تئاتری باشد اما هیچ حمایتی از ما نکرد.

رحیمی تصریح کرد: نمایش «صندلی‌ها»برای اجرا درشهر نیویورک کشور امریکادعوت شده اما مرکز هنرهای نمایشی حمایت نکرد این در حالی است کهدر کشورهای خارجی نمایش‌ ما جذاب و نو است و اجرای تئاتر توسط بچه‌های معلولراحمایت می کنند.

کارگردان نمایش «در انتظار گودو» ضمن انتقاد از رفتار نامناسب با گروه تئاتر معلولین، بیان داشت: بهزیستی به تازگی قول‌های مساعدی برای حمایت از بچه‌های تئاتری معلول داده است ولی تا زمانی که محقق شود، فاصله وجود دارد. از طرف دیگر شهرداری متاسفانه علاوه بر اینکه هیچ حمایتی نکرد بلکه شهرداری منطقه 7 ناحیه 2کانون تئاتر استاد تیموریان را از ما گرفتند و وسایل ما را به خیابان ریختند.

به گزارش فارس، نمایش «صندلی‌ها» کاری از حسن رحیمی و با بازی شنو قادری که سمت چپ مغزشفلج و سمت راست بدنش فلج است و مهران قندهاری سندروم داونتا 25 تیرماه هر روز ساعت 18 در اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود.