اخبار

۰۹ خرداد ۱۳۹۵

در واپسین روزهای پایانی اجرای گروه باران، باری دیگر درخت مقدس، راز خود را برای جمعی دیگر از هنردوستان و هنرمندان فاش کرد و شبی به یادماندنی را برایشان به یادگار گذاشت.

به گزارش خراسان رضوی، شامگاه جمعه گذشته «فاطمه گودرزی» بازیگر سینما و تلویزیون و همچنین «مجید امرایی» استاد تئاتر درمانی در میان جمعی از هنردوستان مشهدی در سالن کارگران به تماشای هنرنمایی معلولان جسمی حرکتی «بچه های باران» در نمایش «راز درخت مقدس» نشستند.

با پایان نمایش حمیدکیانیان کارگردان این نمایش به همراه تمامی عوامل اجرایی به رسم ادب و خیر مقدم گفتن به مهمانان و تماشاگران روی سن نمایش آمدند.

فاطمه گودرزی که با ایفای نقش در فیلم ها و سریال هایی همچون ترانه مادری، دست های خالی، ماه منیر و غزال به چهره ای محبوب برای مردم ایران تبدیل شده است، در این مراسم با شاخه گل های رز به سوی این هنرمندان توان یاب رفت و از هنرنمایی یکایک آنها تجلیل و تقدیر کرد.وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع گروه هنری باران، گفت: از برخی از هنرمندان دیگر که برای تماشای این نمایش آمده بودند، شنیدم که دکلمه ابتدایی نمایش اشک انسان را در می آورد، با خود می گفتم من این قدر احساساتی نیستم اما امشب وقتی اجرای زیبای فائزه را دیدم نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و اشک در چشمانم حلقه زد.

گروه های تئاتر توانبخشی نیازمند حمایت مسئولان

این بازیگر سینما و تلویزیون کشور اشاره ای به محتوای متن تئاتر کرد و گفت: موضوع تقابل انسان با نفس موضوعی است که به خوبی به مشکلات ما در جامعه اشاره می کند و بارها این تقابل را در انسان ها و رفتار های اجتماعی جامعه مشاهده کرده ایم.

گودرزی با ارزشمند دانستن این نوع اجراهای نمایش توسط گروه های تئاتر توان بخشی خطاب به مسئولان سازمان فرهنگ و ارشاد گفت: به این عزیزان هنرمند باید بیشتر توجه کرد، باید در پی رشد و حمایت آنها گام های اساسی برداشت. مسئولان باید به فکر این موضوع باشند که با توجه به مشکلات جسمی این هنرمندان مکانی مناسب برای فعالیت آن ها ایجاد کنند تا در آن به تمرین و اجرای نمایش بپردازند.

تمامی بچه های باران نقش محوری داشتند

همچنین دکتر «مجید امرایی» استاد تئاتر درمانی با تقدیر از اجرای زیبای توانیابان گروه بچه های باران گفت: در بیشتر نمایش ها یک نفر نقش محوری پیدا می کند اما در این نمایش تمامی بچه های باران نقش محوری داشتند و به خود آگاهی رسیدند.

وی بابیان این که نمایش درمانی بخشی از هنردرمانی است، اظهارکرد: در مشهد افرادی هستند که دغدغه آنها کار فرهنگی برای توانیابان است و خوب می دانند حمایت از آن ها تنها در تامین خوراک و پوشاک نیست. خیلی از اتفاق های خوب می تواند در اجرای کار های فرهنگی و هنری برای توانیابان رخ دهد همانند اجرای نمایش راز درخت مقدس که اتفاق بسیار عجیبی بود و افرادی را روی صحنه دیدیم که با وجود داشتن محدودیت های جسمی، ذهنی فعال و تولید کننده داستان داشتند. شایان ذکر است، نمایش «راز درخت مقدس» دوشنبه شب ساعت 20 نیز در سالن کارگران واقع در بولوار شهید صادقی به روی صحنه می رود.