اخبار

۰۹ بهمن ۱۳۸۸

نمایش های "داستان یک پلکان" به کارگردانی رضا گوران و "خدا در آلتونا حرف می زند" به کارگردانی مسعود دلخواه از آثار بخش چشم انداز جشنواره به ترتیب در ساعت های 17 و 20 و 18 و 30: 20 در تالار سایه و تماشاخانه سنگلج به صحنه خواهند رفت.
به گزارشسایت خبری تئاتر شهر بخش مسابقه بین الملل جشنواره نیز به پیشواز دو نمایش صحنه ای "من، یکی، هرکسی" از کره جنوبی و "میز" از لهستان و نیز نمایش خیابانی "عطر زمان" از لهستان می رود.
"من، یکی، هرکسی" ساعت 19 در تالار وحدت، "میز" در ساعت های 30: 18 و 21 در تماشاخانه شماره دو ایرانشهر و "عطر زمان" ساعت 30: 20 در پارکینگ تئاتر شهر اجرا می شوند.
نمایش "داستان یک پلکان" نیز افرون بر حضور در بخش چشم انداز، از دیگر آثار بخش مسابقه بین الملل محسوب می شود. احمد سلیمانی نیز نمایش "شام آخر" را از بخش تجربه های نو جشنواره در ساعت 16 و 19 در کارگاه نمایش به صحنه می برد.
داریوش فرهنگ نیز پس از 30 سال دوری از صحنه با نمایش "گالیله"، به صحنه باز می گردد. این اثر نمایشی در بخش مهمان بین الملل جشنواره ساعت 19 در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می شود.
نمایش عروسکی "اپرای مولوی" به کارگردانی بهروز غریب پور نیز از بخش مهمان بین الملل جشنواره ساعت 30: 18 در تالار فردوسی به صحنه می رود. ایرج راد، منیزه محامدی و مهدی مکاری نیز به ترتیب نمایش های "عیش و نیستی"، "دوازده" و "شرق غزل" را در نوبت های 30: 18 و 21 در تالار چهارسوق، 30: 17 و 20 در تالار سایه و 17 و 30: 20 در تالار مولوی اجرا خواهند کرد.
خانه نمایش اداره تئاتر نیز ساعت 30: 18 به استقبال نمایش "این عسل شهد گلی خونین است" به کارگردانی محسن رنجبر از بخش جشنواره جشنواره ها می رود.
امیر مشهدی عباس نیز نمایش "موشه رو کی می خوره" را در ساعت 30: 18 از بخش مرور جشنواره به صحنه می برد.
نمایش "نمایشی برای جشنواره" نیز به کارگردانی مجتبی رستمی فر از بخش برگزیدگان مناطق جشنواره در ساعت 17 در تماشاخانه حوزه هنری اجرا می شود.
نمایشنامه "حافظه خفاش" به کارگردانی فریبا ثمر در ساعت 15 در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر از بخش تولید متون و نمایشنامه خوانی جشنواره روخوانی می شود.
جواد پیشگر نیز نمایش "دانزن" از جمله آثار حاضر در بخش رادیو تئاتر جشنواره را ساعت 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می برد.
بیست وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر 11 بهمن ماه به پایان می رسد.