اخبار

۲۳ اسفند ۱۳۸۸

فراخوان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از 17 تا 26 بهمن‌ماه سال 1389 برگزار می‌شود منتشر شد. به گزارش سایت خبری دراما محله ، این فراخوان در 10 بخش مرور تئاتر ایران ، تئاتر مناطق ، جشنواره جشنواره‌ها ، تئاتر خیابانی ، تجربه‌های نو ، چشم‌انداز تئاتر ایران ، مسابقه بین‌الملل ، عکس و پوستر تئاتر ، بازار تئاتر و جایزه مردمی تنظیم شده است.

بخش دوم فراخوان شامل 5 بخش ویژه بین‌الملل ، تولید نمایشنامه و نمایشنامه‌خوانی ، پژوهش ، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و رادیویی و تلویزیونی پس از مشاوره با هنرمندان و کارشناسان تدوین نهایی و اعلام خواهد شد.
محمد حیدری دبیر جشنواره بیست و نهم در یادداشتی کوتاه رویکرد جشنواره را رویکرد علمی، پژوهشی و توجه جدی به ویژگی‌های اقلیمی و بومی و همچنین تولید آثار با رویکردهای اجتماعی معاصر و کشف استعدادهای جوان و گمنام تئاتر کشور عنوان کرده است.
براساس این فراخوان هر هنرمند تنها می‌تواند متقاضی حضور در یکی از بخش‌های صحنه‌ای جشنواره باشد، همچنین ستاد جشنواره تنها خود را متعهد به هماهنگی برای حضور بازیگر در دو اجرای متفاوت می‌داند.
گروه‌های متقاضی باید چکیده اثر را حداکثر در 200 کلمه همراه با اسامی بازیگران و عوامل نمایش با ذکر نقش و مسئولیت را همراه با چکیده سوابق حرفه‌ای کارگردان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به همت مرکز هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انیستیتو بین‌المللی تئاتر از 17 تا 26 بهمن‌ماه به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.