اخبار

۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹

پرستو گلستانی، کارگردان و هنرمند با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون از عدم حمایت اصحاب رسانه و مطبوعات از تئاتر کودک و نوجوان انتقاد کرد.

به گزارش سایت خبری دراما محله گلستانی افزود: در شرایط و زمانه ای که کمتر کسی نسبت به تولید آثار نمایشی در حوزه کودک و نوجوان اقدام می کند و با توجه به نوع اهمیت و تاثیر این نوع نمایش ها در انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری بر ذهن خلاق کودکان، این آثار باید بیش از پیش از سوی اصحاب رسانه و نهاد های زیربط مورد حمایت قرار گیرند که متاسفانه ابن چنین نیست .

این بازیگر تئاتر گفت : می توان با استفاده از زبان شیرین و ماندگار هنر به خصوص در بخش نمایش های صحنه ای، بستری مناسب را برای القاء مفاهیم مختلف فرهنگی-هنری بوجود آورد که این امر مستلزم حمایت های همه جانبه از سوی تمامی متولیان و دستگاه های مربوطه است.

کارگردان نمایش " رویای بارانی" که همزمان با اجلاس سران کشورها در ایران با موضوع "خصوص خلع سلاح هسته ای" نمایشی را با همین موضوع در حوزه کودک و نوجوان به روی صحنه برده است، ادامه داد: این نمایش، با نگاهی فانتزی به مقوله جنگ و صلح می پردازند که جا دارد مورد حمایت قرار گیرد .

رویای بارانی با بازی هنرمندانی چون سعید ابک، محمد لقمانیان، فاطمه پور هاشمی و صدا اکرم رضایی و پرستو لگستانی در تالار هنر به صحنه رفته است .

این نمایش داستان بمبی را روایت می کند که در دوستی با یک منور، قول می دهد که هرگز منفجر نشود ولی به دلیل خصوصیت و ذات انفجاری که دارد مورد استفاده قرار گرفته و به خانه ای دو کودک اصابت می کند و ....

از دیگر عوامل این نمایش می توان به، جعفر مهیاری نویسنده اثر ، مهدی رضا آزادان و متین گودرزی دستیاران کارگردان، اکرم رضایی منشی صحنه، سارا اسکندری طراح و مجری چهره پردازی و ... اشاره کرد.

گفتنی است، گروه نمایش "رویای بارانی" اجرای ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه را ساعت 19 دوشنبه 5 اردیبهشت، در تالار هنر، واقع در خیابان مفتح، خیابان ورزنده، جنب دانشکده سینما به روی صحنه می برد.