اخبار

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

به دلیل وضعیت کرونایی جهان؛

دراماتراپی هم وارد دنیای مجازی می‌شود/ چاپ «هنردرمانی دیجیتالی»

دراماتراپی هم وارد دنیای مجازی می‌شود/ چاپ «هنردرمانی دیجیتالی»

عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی اعلام کرد طی آخرین جلسه اعضای این هیأت، استفاده از شیوه دراماتراپی دیجیتالی به دلیل شرایط کرونایی جهان، مورد بررسی قرار گرفت.

مجید امرایی عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی درباره برنامه‌های این اتحادیه در شرایط کرونایی موجود در کشورهای مختلف، به خبرنگار مهر گفت: آخرین جلسه اعضای هیأت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد و توجه به دراماتراپی دیجیتالی برای درمان بیماران در منزل خود، مورد توجه و تأکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان کشورهای مختلف عضو اتحادیه جهانی دراماتراپی در جلسه مذکور گزارش فعالیت خود در شرایط کرونایی را ارائه دادند، افزود: من هم گزارش عملکرد انجمن دراماتراپی در ایران را مبنی‌بر ادامه بحث درمانی با استفاده از امکانات فضای مجازی و دیجیتال، تولید ۶۰ ویدئوی درمانی برای مراجعین و بیماران و تداوم بحث آموزش از طریق فضای مجازی ارائه دادم.

عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی تأکید کرد: قرار بر این شده کشورهای عضو این هیأت تا جلسه بعد که ۳ ماه آینده برگزار می‌شود، حول محور دراماتراپی دیجیتالی تحقیق و پژوهشی کامل را انجام دهند، البته هیچ روشی تأثیرگذارتر از شیوه درمان حضوری و رو در رو نیست اما در شرایط فعلی و کرونایی جهان باید از روش‌هایی استفاده کرد که کارها متوقف نشوند.

امرایی در پایان سخنان خود اعلام کرد که قرار کتاب «هنر درمانی در فضای دیجیتالی» به زودی از سوی انجمن دراماتراپی ایران منتشر و راهی بازار کتاب شود.

در جلسه اعضای هیأت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی، لوگوی جهانی این اتحادیه با رای اعضا از میان ۲۰ لوگوی پیشنهادی مورد تایید قرار گرفت تا از این پس به‌عنوان آرم اتحادیه جهانی دراماتراپی درج شود.