اخبار

۰۹ آبان ۱۳۹۲

کارگاه آشنایی با نمایش درمانی و تکنیک های اجرایی آن «نمایش درمانی چیست ؟» توسط مجید امرایی پژوهشگر و مدرس دانشگاه به مدت 5 هفته ویژه دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طبا طبایی تهران برگزار می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دراما محله در این سلسله کارگاه های تخصصی در خصوص مبانی نمایش درمانی ، تفاوت‌های «تئا‌تر صحنه» با «نمایش درمانی» ،نگاه به بن مایه های تاریخی نمایش درمانی در آیین‌های نمایشی ایرانی بحث قرار خواهد گرفت و برای استفاده کاربردی دانشجویان تدریس می‌شود.

امرایی پیش از این کارگاه‌ «نمایش درمانی» را برای دانشجویان چندین دانشگاه داخلی و خارجی از جمله کشورهای اوکران ، ترکیه ،عراق و... در مقطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد برگزار کرده است.

به گزارش دراما محله در این سلسله کارگاه که فعالیت خود را از هفته چاری شروع کرده است ، در خصوص آخرین متد‌ها، تکنیک‌های اجرایی و اطلاعات علمی در حوزه «نمایش درمانی» جهت استفاده کاربردی دانشجویان تدریس می‌شود.

تکنیک‌های آموزش، تقویت ارتباطات بین فردی به کمک زبان بدن چگونگی مواجه با مخاطب، تعاریف مختلف در زمینه نمایش درمانی، نمایش درمانی گروهی و فردی ، تفاوت‌های «تئا‌تر صحنه» با «نمایش درمانی» و نگاه تاریخی به آیین‌های نمایشی ایرانی که به مبحث نمایش درمانی نزدیک هستند در این دوره مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نخستین اثر تالیفی با عنوان نمایش درمانی در مسیر تکامل در حوزه نمایش درمانی در ایران در سال ۸۹ توسط انتشارات دانژه و به قلم امرایی به بازار نشر عرضه شد.

رگزاری کارگاه‌های مشابه در دانشگاه تهران، مرکزملی اسیتژ ایران (ویژه مربیان کانون)، حوزه هنری، بهزیستی استان کهکیلویه و بویر احمد، مرکز درمانی خراسان رضوی و استان اصفهان از جمله فعالیت‌های امرایی در زمینه آموزش نمایش درمانی محسوب می‌شود.

کتاب دوم «نمایش درمانی» نوشته امرایی مراحل پایانی ویرایش را طی می‌کند که تا پایان سال منتشر خواهد شد.

از امرایی تا کنون بیش از 8 کتاب در حوزه های مختلف از جمله نمایش درمانی منتشر شده است آخرین نوشته وی هفته گذشته با عنوان "نمایش نوشته ها" حاوی مجموعه نوشتارهای مطبوعاتی توسط انتشارات سرا منتشر شد .



عکس تزئینی