اخبار

۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

در گردهمایی روز گذشته 10 اردیبهشت ماه خانه تئاتر که در تالار بتهوون خانه هنرمندان برگزار شد به سیاست های حمید شاه آبادی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض شد.

به گزارش دراما محله در این نشست که بهزاد فراهانی ، ایرج راد ،محمد یعقوبی و حسین کیانی از جمله اعضای هیات مدیره خانه تئاتر بانی برپایی آن بودند و به عنوان سخنران حضور داشتند عملکرد یک ساله معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت مورد انتقاد سخنرانان قرار گرفت .

" گفتنی است روز گذشته جمعی چند صد نفره از هنرمندان تئاتر که با پیامک و از طریق خانه تئارت هماهنگ شده بودند برای اعلام اعتراض به عملکرد معاونت هنری ارشاد در خانه هنرمندان ایران به دور هم جمع شده بودند"

به گزارش «تابناک»، در این تجمع که اعضای هیات مدیره خانه تئاتر نیز در آن حضور داشتند، قرار بود عملکرد مدیران در تئاتر کشور از گذشته تا کنون مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت به میتینگ حمله های لفظی به حمید شاه آبادی تبدیل شد .

براساس پیامک های ارسال شده توسط خانه تئاتر، در این تجمع قرار بود به روش هایی که شاه آبادی برای مواجهه با خانواده تئاتر در پیش گرفته، از منظری کارشناسی اعتراض شود اما در نهایت به جلسه ای یک طرفه تبدیل شد که فعالیت های معاون هنری ارشاد را مورد تجمع قرار دهند .

گفتنی است در این نشست که از ساعت 17 روز گذشته 11 اردیبهشت ماه آغاز شد تا زمان انتشار این گزارش بیش از 200 هنرمند مطرح تئاتر حضور یافته بودن.

همچنین "حسین پارسایی" مدیر پیشین مرکز هنر های نمایشی در میان تشویق های "بهزاد فراهانی" و معرفی وی به عنوان هنرمند عزیز تئاتر کشور قبل توجه بود .

در این نشست احمد مسجد جامعی از وزیران پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که توسط ایرج راد دعوت شده بود نیز حضور داشت و ختم جلسه با تشکر از حضور ایشان توسط ایرج راد و تشویق حاضران پایان یافت .