اخبار

۰۷ آبان ۱۳۹۰

ظرف یک ماه گذشته 7 مدیر از حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استعفا داده اند و بنا به شنیده ها این روند ادامه خواهد داشت ، اما باید منتظر بود و دید که کشتی به گل نشسته هنر کشور به کدام سو می رود و اعتراض مدیران به برنامه های معاونت هنری و مدیریت وی از سکوت و کناره گیری از سمت های خود به سحن خواهد رسید یا بی تفاوتی همچنان به شیوه استعفا ادامه خواهد داشت .

به گزارش دراما محله اولین مدیر مستعفی حوزه معاونت هنری محمد حیدری دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود که دوره بیست و نهم این رویداد بین المللی را بنا به گفته معاون هنری به درستی هدایت کرد و به سرمنزل مقصود رسانید .

اما پس از حیدری دومین مدیر مستعفی حسین مسافر آستانه مدیر کل هنر های نمایشی بود که معاونت هنری به دفعات بر تجربه و جایگاه خاص او در عرصه تئاتر کشور تاکید کرده بود اما چه شد که مسافر آستانه هم صحنه را ترک کرد؟ سوالی که تاکنون پاسخ رسمی به آن داده نشده است .

اما اعتراض خاموش مدیران هنری به ابنجا ختم نشد و هنوز چند روز از استعفای مسافر آستانه نگذشته بود که مدیر دفتر تئاتر عروسکی مریم معینی نیز از سمت خود استعفا داد پس از وی مجید امرایی مدیر روابط عمومی معاونت هنری و چند روز بعد یزدان عشیری مدیر روابط عمومی مرکز هنر های نمایشی و علی اکبر عبد العلی زاده مدیر روابط عمومی دفتر موسیقی اما آیا این پایان استعغا های مدیران هنری بود یا مرگ خاموش استعفای مدیران هنری همچنان ادارد و قربانیان دیگری را با خود به همراه خواهد داشت.

شنیده ها حاکی از این است که به زودی بابک رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی نیز از سمت خود کناره گیری خواهد کرد تا استعفای خاموش و در عین حال اعتراضی مدیران از اداره کل نمایشی به دفتر موسیقی سرایت کند و این سوال همچنان در ذهن اهالی هنر باقی خواهد ماند که آیا وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ سوالی در خصوص استعفای مدیران هنری معاونت زیر مجموعه خود ندارد ؟