اخبار

۱۳ آذر ۱۳۹۰

در پنجمین نشست از سلسله نشستهای "در محفل کتاب"
کتاب"فرزند فریاد " نقد می شود
به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم کتاب نمایشنامه"فرزند فریاد "نوشته صادق عاشور پور دوشنبه 7آذر با حضور منتقدین و نویسنده کتاب نقد می شود.
به گزارش دراما محله به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ملل، در پنجمین نشست از سلسله نشستهای "در محفل کتاب"که در روز7 آذر ماه برگزار می شود،کتاب” فرزند فریاد” نوشته صادق عاشور پور و با حضور امیر دژاکام مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.
این کتاب شامل مجموعه نمایشهای صادق عاشور پور است و شامل 12 نمایشنامه از قبیل کین سهراب خون سیاوش، همسفران، پیوستگان، یکبار دیگر اذان بگو، سوگ‌جامه، فرزند فریاد، تربت آستان، کلاغ، دیر است!! میر میران، این نیز بگذرد و واقعه در واقعه است.
نمایشنامه «کین سهراب خون سیاوش» مضمونی حماسی دارد. «همسفران» اثری آیینی و عرفانی است و در «پیوستگان» به سنت‌ها، عرفان ایرانی و مسایل دفاع مقدس نگاهی دارد. «یک بار دیگر اذان بگو» اثری مذهبی است و درباره بلال حبشی نوشته شده، «سوگ جامه» نمایشنامه‌ای تغزلی است، «فرزند فریاد» اثری مذهبی به شمار می‌آید، در «تربت آستان» نگاهی به عرفان و مذهب شده و نمایشنامه «کلاغ» تراژدی است برمبنای تاریخ.
نمایشنامه «این نیز بگذرد» براساس ضرب‌المثل‌های ایرانی نوشته شده،: «واقعه در واقعه» با نگاهی متفاوت به واقعه عاشورا و کربلا شکل گرفته است. و نمایشنامه «دیر است!!» با محوریت زندگی یزدگرد و رفتن او به آسیاب نوشته شده و «میر میران» نیز برمبنای نمایش‌های ایرانی شکل گرفته است.
علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نشست در زمان یاد شده از ساعت 16 به آدرس بزرگراه آیت ا... صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه و یا برای کسب اطلاعات با تلفن 22671718 تماس و به نشانی اینتر نتی melal.farhangsara.irمراجعه کنند.