اخبار

۲۴ آذر ۱۳۹۰

درشرایطی که از ابتدای سال تا کنون بیش از 12 مدیر در معاونت هنری استعفا اده اند و عموما هم عدم تفاهم با معاون هنری و برخی هم بی ثباتی حوزه مدیریتی ونیود استقلال حوره مدیریتی خود را مطرح کرده اند و مسائلی از این دست را دلیل استعفای خود دانسته اند امروز در سایت خبری جهان نیوز مطلبی منتشر شده که کمی جای تعمق دارد.

این در حالی است که افکار عمومی اهالی تئاتر هم چندان با این استعفا ها موافق نیست و بی تفاوتی و عملکرد معاونت هنری را قبال این استعفا ها چندان مثبت ارزیابی نمی کنند .

امروز سایت جهان نیوز مطلبی را درج کرده که اگر با دیدی تیزبینانه به آن نگریسته شود متوجه خواهیم شد که اطلاعات مندرج در یاد داشت این سایت از مجاری مطلع و با برنامه ریزی در اختیار نگارنده مطلب فوق قرار گرفته تا شاید به نوعی مسکنی باشد براین درد .

خبر جهان نیوز را با هم می خوانیم و قضاوت با شما :

در حالی که مدت ها بود وضعیت هنر کشور به دلیل حضور افراد غیر متعهد و مسئله دار مسموم شده بود بالاخره معاونت هنری دست بکار شد تا یک خانه تکانی گسترده در مجموعه هنری کشور انجام دهد.

به گزارش جهان، اگر چه این اتفاق دیرهنگام صورت گرفت اما شروع آن را بایستی به فال نیک گرفت و آن را نیاز اساسی هنر دانست ولی ناکافی.

فضای هنری کشور بدلیل حضور افراد مسئله دار در مسیری گام بر می دارد که حضور متعهدان،نیروهای ارزشی،متدینین و دلسوزان نظام را در این عرصه را با مانع مواجه کرده است.

جریانی که قطعا به نفع نظام نبوده و ریشه در ایجاد جریان فکری روشنفکر مابانه ای دارد که نتیجه آن در سینما جعفرپناهی، بهمن قبادی و در تئاتر شبنم طلوعی و .... است.

اما در ذیل نگاهی داریم به بخشی از شناسنامه افرادی که چندی پیش از همکاری با هنر کشور جدا شده تا ریل هنر کشور را به نظام برگردد:
۱)فردی که یک دوره از جشنواره تئاتر فجر را برگزار کرده بود با افزایش برآورد ۴۰۰ میلیونی مواجه شده که بی سابقه ترین وضعیت در مدیریت مالی کشور بوده است.شنیده شده است که وی متقاضی حضور در اکثر کشورهای جهان برای بازبینی نمایشها بوده که با مخالفت معاون هنری وزیر مواجه شده است.

این اولین اقدام برای جدایی وی بوده که به دنبال آن یکی از مدیران نمایشی نیز که خواهان همراهی وی در این سفرها بوده و از نظارت مالی معاون هنری گله مند بود استعفا داد تا تنها شرط وی برای بازگشت دادن اختیار کامل مالی به وی باشد.

اما استعفای سومی هم در راه بود. فردی که استعفا داد تا رسانه ها آن را اختلاف سلیقه با معاونت هنری بنامند.

اما ماجرا از این قرار بود که وی نیز که دارای پرونده مالی در سازمان بازرسی کشور بود و بارها و بارها با انتقاد هنرمندان نسبت به وضعیت و عدم شفافیت مالی وی مواجه بود مجبور به استعفا شد تا پرونده سنگین خود را در سازمان بازرسی کل کشور دنبال کند.

و بدنبال آن مدیر هزار شغله تالار هنراستعفا داد تا به انتقادات پیرامون این ماجرا پایان دهد.وی ۱)مدیر تالار هنر،۲)رئیس مرکزهنرهای نمایشی شهرداری تهران، ۳)دبیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان،۴)بازخوان جشنواره۵)بازبین جشنواره۶)نویسنده تئاتر،۷)کارگردان تئاتر۸)و......
گفته می شود برخی از استعفای این مدیر چند شغله ناراضی بوده و خواستار ادامه همکاری وی در ۸ شغل بالا بطور همزمان شده اند.

گفتنی است تاکنون محمد حیدری ، حسین مسافر آستانه ، یزدان عشیری ، مجید امرایی ، علی اکبر عبد العلی زاده ، حسین پارسایی ، شهرام کرمی ، محمد حمزه زاده ، مسعود عابدین نژاد ، بابک رضایی و....با دلایل مشابهی استعفا داده اند این در حالی است که تا کنون از سوی هیچ منبع رسمی دلایل این استعفا ها تشریح نشده است .