اخبار

۲۲ آذر ۱۳۹۰

در ادامه استعفا های مدیران هنری در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 16 آذر ماه شهرام کرمی مدیر تالار هنر هم پس از یک ماه استعفای خود را علنی کرد و از تالار هنر رفت . به گزارش سایت خبری دراما محله پس از استعفای کرمی امروز 22 آذرماه محمد حمزه زاده مدیر عامل انجمن هنر های نمایشی نیز از سمت خود استعفا کرد .

گفتنی است پیش از این " محمد حیدری" دبیر جشنواره تئاتر فجر،" حسین مسافر آستانه " مدیر کل هنر های نمایشی " فریبا رئیسی " مدیر دفتر تئاتر عروسکی ، "یزدان عشیری " مدیر روابط عمومی مرکز هنر های نمایشی ، علی اکبرعبد العلیزاده مدیر روابط عمومی دفتر موسیقی و مجید امرایی مدیر روابط عمومی معاونت هنری از سمت های خود استعفا دادند و زمزمه های استعفاهای دیگری هم شنیده می شود .

به گزارش سایت خبری دراما محله به نقل از منابع آگاه مدیران دیگری هم ممکن است با شرایط بحرانی پیش آمده در حوزه معاونت هنری استعفا دهند.

کرمی در وبلاگ خود با اشاره به استعفایش گفته است : من اسپارتاکوس نیستم و محمد حمزه‌زاده رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران ابا اشاره به اینکه در طول مدیریت خود طبق ضوابط تعیین شده فعالیت کرده بود از اهالی تئاتر در صورت ناراحتی و دلگیری از برخی فعالیت‌ها عذرخواهی کرد.

پیش از این نحسین حسین پارسایی مدیر عامل بنیاد رودکی نیز از سمت خود استعفا داد و حسینی مدیر کل استان اصفهان جایگزین وی شدبابک رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی در گفت و گوی خود با خبرگزاری ها استعفایش را تایید کرده و علی ترابی جایگزین رضایی شد .

شنیده ها حاکی از این است که شهرام کرمی مدیر تالار هنر استعفای خود رایک ماه پیش به سرپرست اداره کل هنر های نمایشی تحویل داده وب ود .

با اضافه شدن استعفای این سه مدیر آمار استعفاهای مدیران هنری ظرف دو ماه گذشته به بیش از 12نفر رسید هر چندحمید شاه آبادی معاون هنری ارشاد این استعفا ها را امری طبیعی دانسته اما واقعیت امر این است که این امر هرگز امری طبیعی نیست و بحران تک صدایی و خود رایی معاون هنری در تصمیم گیری ها مهمترین دلیل کناره گیری مدیران معاونت هنری است که می توان آن را به مرگ خاموش حوزه مدیریت هنری کشور تعبیر کرد .

اگر استعفای مسعود عابدین نژاد رئیس شورای نظارت و ارزشیابی را هم به این مجموعه اضافه کنیم دوره مدیریت حمید شاه آبادی بر معاونت هنری رکورد دار استعفاهای مدیران هنری ظرف 32سال گذشته بوده است و جالب اینکه تا کنون هیچ توضیح رسمی از سوی معاون هنری یا مسئولان وزارت ارشاد داده نشده است و عکس العمل مدیران بالادستی هم در خور توجه است اما باید منتظر بود زیرا روزهای آینده آبستن اتفاقات مهمتری در حوزه هنر کشور خواهد بود .