اخبار

۲۶ بهمن ۱۳۹۰

”داود فتحعلی بیگی” خبر داد:
آغاز کلاس آموزش نقالی کانون نمایش‌های آئینی سنتی از 29 بهمن

مسوول کانون نمایش‌های آئینی سنتی گفت: کلاس آموزش نقالی کانون نمایش‌های آئینی سنتی از شنبه -29 بهمن ماه –در اداره تئاتر آغاز می‌شود.

داود فتحعلی بیگی گفت: از آنجایی که در گذشته دوره آموزش نقالی را برگزار کرده بودم و از تاثیرات این کلاس‌ها در تقویت بازیگری آگاه بودم، زمینه‌های لازم برای برگزاری این کارگاه آ‌موزشی را فراهم کردم تا نیروهای انسانی که به هنر نقالی علاقمند هستند را برای اجراهای نقالی در آینده وکمک به ارتقاء سطح کیفی بازیگری، تربیت کنم.
وی تشریح کرد: گزینش متقاضیان حضور در این کلاس‌ها، بر اساس آمادگی، توانایی‌های بالقوه افراد و استعدادهای آنان از طریق من و محمدحسین ناصربخت طی 12 روز گذشته انجام شد که از این میان 20 نفر به این دوره‌ها راه یافتند.
فتحعلی بیگی عنوان کرد: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در کلاس‌های آموزش نقالی با شهریه 60 هزار تومان برای 30 جلسه انجام شده و قرار است از شنبه – 29 بهمن ماه – با ‌آموزش‌هایی که من، محمدحسین ناصربخت و مرشد ترابی انجام می‌دهیم، این کارگاه‌ها برگزار شود.
وی همچنین یادآور شد: من آموزش کلاس‌های مقدماتی را برعهده گرفته‌ام اما مباحث پیشرفته این دوره آموزشی با حضور مرشد ترابی و محمدحسین ناصربخت برگزار خواهد شد.
مسوول کانون نمایش‌های آئینی سنتی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این کلاس‌ها هفته‌ای یک جلسه برگزار شود. البته ممکن است با رسیدن به مرحله کارگاه و کار عملی یعنی نسبت به مباحث درسی، زمان برگزاری کلاس از دو ساعت در هفته به 4 ساعت تغییر کند چرا که اگر قرار باشد هر 20 نفر یک بحر طویل را آماده اجرا کنند، طبیعتاً‌ زمانی بیش از دو ساعت به طول می‌انجامد که در این میان ارائه مباحث جدید و مبانی را نیز نباید فراموش کرد.
فتحعلی بیگی اظهار کرد: این کلاس‌ها شامل مباحث تئوری و کارگاه‌های عملی است که به شیوه آکادمیک و آموزش نقالی به هنرجویان تدریس خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: با به پایان رسیدن این دوره آموزشی، طبیعتاً باید شرایطی فراهم شود تا هنرجویان با دریافت مدرک و مجوز به جاهای مختلف معرفی شوند و به اجرای یک اثر بپردازند.