اخبار

۳۰ بهمن ۱۳۹۱

مدیر مرکز ملی استیج از تشکیل شورای مرکز ملی استیج با حضور مجید سرسنگی، رحمت امینی، هما جدی کار، مصطفی رحماندوست و علی کاشفی خوانساری خبر داد.

صدیقه حسن‌زاده با اعلام این خبر گفت: نخستین نشست این شورا روز گذشته (29 بهمن ماه) برگزار شد.

وی هدف از تشکیل این شورا را ارائه نظر مشورتی در حوزه فعالیت‌های مرکز ملی استیج ارائه کرد و گفت: در اولین نشستی که برگزار شد، فعالیت‌های یک سال و نیم گذشته مرکز ملی استیج را توضیح دادم و به طرح فعالیت‌هایی که در پیش داریم پرداختم.

حسن‌زاده از برپایی اولین بازار تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از فعالیت‌های استیج در سال آینده خبر داد و گفت: این بازار بخش‌های متفاوتی خواهد داشت.

او ارائه جزییات بیشتر درباره این بازار را به آینده موکول کرد.

مدیر استیج با اشاره به شرح وظایف شورای این مرکز توضیح داد: این شورا برای برنامه‌های مختلفی که استیج در پیش دارد، نظر مشورتی می‌دهد. علاوه‌بر این، از دیدگاه‌های اعضای آن در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در سطح ملی و بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

حسن‌زاده یادآور شد: با توجه به اینکه استیج فراخوان‌های مختلفی را درباره برنامه‌های بین‌المللی منتشر می‌کند، انتخاب اثر برای رویدادهای بین‌المللی مانند جشنواره‌ها، سمینارها و ... از طریق این شورا انجام می‌شود تا آثار بهتر و باکیفیت‌تری انتخاب شوند.

به گفته او، این شورا دو کمیته دارد که در آن‌ها آثار متقاضی حضور در جشنواره‌های خارجی معرفی می‌شوند و از سوی دیگر کمیته عضویت درباره عضویت افراد متقاضی تصمیم‌گیری می‌کنند.

او درباره انتخاب اعضای این شورا توضیح داد: انتخاب این اعضا با توجه به شخصیت حقوقی‌شان و همین طور جایگاهی که به لحاظ فعالیت‌شان در سطح فعالیت‌های فرهنگی کودک و نوجوان دارند، صورت گرفته است.

رییس شورای مرکز ملی استیج با اشاره به فعالیت سازمان‌های مختلف در حیطه تئاتر کودک و نوجوان، متذکر شد: تجمیع این سازمان‌ها می‌تواند در جذب بهتر امکانات برای تئاتر کودک و نوجوان موثر باشد.

حسن‌زاده همچنین از انتشار قریب‌الوقوع نخستین نشریه تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این نشریه توسط مرکز ملی استیج به صورت فصلنامه تخصصی تئاتر کودک و نوجوان منتشر می‌شود و قرار است توزیع گسترده و سراسری داشته باشد.