اخبار

۲۶ بهمن ۱۳۹۰

در پی انتشار فراخوان هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
مدیر مرکز ملی اسیتج ایران پیام داد

در پی انتشار فراخوان هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، "صدیقه حسن زاده"مدیر مرکز ملی اسیتج ایران، طی پیامی از تمامی هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان دعوت کرد تا با استقبال از این رویداد نمایشی ملی و بین المللی با ارسال آثارخود در راستای توسعه و تعمیق تئاتر کودک و نوجوان گام بردارند.

به گزارش دریافتی دراما محله در بخش‌هایی از این پیام آمده است: تئاتر، به ویژه تئاتر کودک و نوجوان با بهره‌مندی از شاخص‌های تربیتی و پرورشی به عنوان یک واسطه فرهنگی همواره نقش بسزایی در توسعه و تعمیق مفاهیم و آموزه های ملی و دینی دارد.
لذا تئاتر خیابانی به عنوان یکی از شیوه های اجرای نمایش با بهره مندی از ظرفیت‌های خاص خود جایگاه ویژه‌ای در نهادینه کردن فرهنگ تولید و اجرای نمایش، به خصوص تماشای آن ایفا می‌کند. خاصه که تماشاگران، کودکان و نوجوانان باشند. گام روبه رشد دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی با نگاه مثبت جناب آقای امرایی نمایانگر حرکت رو به امید در گسترش تئاتر خیابانی در میان اقشار مردم است.
حسن زاده در بخش دیگری از متن سخنان خود اعلام کرد: اسیتج ملی ضمن حمایت از بخش کودک و نوجوان جشنواره هفتم از تمامی هنرمندان حوزه تئاتر کودک و نوجوان به ویژه اعضای مرکز ملی اسیتج، دعوت می‌کند تا با سهیم شدن در این حرکت فرهنگی در به رسمیت شناختن تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یک گرایش تخصصی در تثبیت جایگاه نمایش خیابانی برای کودکان و نوجوانان گام بردارند.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی اسیتج ایران در پی مذاکرات مدیر اسیتج و دبیر جشنواره، اسیتج ملی در چند بخش با دبیرخانه جشنواره همکاری می کند که مفاد آن در فراخوان منتشر شده است.