اخبار

۲۸ آذر ۱۳۹۰

مدیر دفتر تئاتر خیابانی کشور گفت : یکی از مهمترین وعده های مطرح شده در سال گذشته، بین المللی شدن جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بود که با مساعدت مرکز هنرهای نمایشی، دفتر تئاتر خیابانی و دبیرخانه جشنواره این مهم محقق شد.

مجید امرایی گفت: برای دور هفتم برنامه ریزی مناسبی با مرکز بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران (اسیتج ایران ) صورت گرفته است تا در سال آینده بخش کودک و نوجوان در این جشنواره گنجانده شود .

مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنر های نمایشی با اشاره به انتصاب مدیر جدید مرکز اسیتج ایران و تلاش های این مرکز برای ارتباط با دیگر مراکز تئاتری گفت :جای خوشحالی است که پس از سالیان متمادی مرکز ملی تئاتر کودک و نوجوان ایران ( اسیتج ملی) در تلاش است تا با رویدادهای تئاتر ارتباط برقرار کند این مهم می تواند چشم انداز روشنی را برای آینده تئاتر کشور رقم بزند .

وی در خصوص بین المللی شد جشنواره افزود : در ابتدا چشم انداز ما دعوت از دو گروه خارجی برای حضور در این رویداد بود اما با پیگیری های منسجم و برنامه ریزی شده و حضور در چند جشنواره بین المللی تئاتری، توانستیم رایزنی های متعددی با 14 گروه تئاتر خیابانی بین المللی از 12 کشور داشته باشیم و از میان هفت اثر را از شش کشور برای حضور در بخش بین المللی ششمین جشنواره نمایش خیابانی مریوان انتخاب و دعوت کرده ایم.

مسوول دفتر نمایش خیابانی مرکز هنرهای نمایشی ادامه داد: بر همین اساس امسال در جشنواره تئاتر خیابانی در کنار بخش مسابقه نمایش های داخلی، بخش مسابقه آثار بین الملل را نیز داریم و طی رایزنی های صورت گرفه با دبیر جشنواره تئاتر فجر بنا داریم تا سه اثر منتخب بخش بین الملل جشنواره مریوان را برای حضور در بخش نمایش های خیابانی تئاتر فجر دعوت کنیم تا شاهد اجرای آن گروه ها در تهران باشیم.

امرایی با اشاره به اینکه از مجموع 18 اثر داخلی شرکت کننده در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حداکثر 10 گروه برتر به بخش نمایش های خیابانی جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد، افزود: همچنین مقرر شده کتابی با نام 'درس هایی از تئاتر خیابانی' را که برگزیده 9 مقاله از 18 مقاله ارسالی به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی است، تا پیش از برگزاری آن به چاپ رسانده و توزیع کنیم.

مسوول دفتر نمایش خیابانی مرکز هنرهای نمایشی با اعلام خبر رایزنی های گسترده با انجمن 'استیج' ایران جهت همکاری و تعامل سازنده گفت: از سال آینده بخش جدیدی به نام بخش کودک ونوجوان به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان افزوده خواهد شد و امیدواریم با توجه به تنوع موضوعی و گستردگی شیوه های اجرایی و میدانی نمایش های کودک ونوجوان شاهد حضور گروه های حرفه ای نمایش خیابانی در این بخش باشیم.

ششمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با شرکت 35 گروه داخلی و چهار کشور عراق، ترکیه ، فرانسه و تاجیکستان به مدت چهار روز در مریوان جریان داشت.