اخبار

۲۴ دى ۱۳۸۸

در شرایطی که دبیر خانه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرده است که " پیتر بروک " کارگردان بزرگ تئاتر انگلیسی فرانسوی به ایران می آید خبر ها حاکی از این است که بروک به ایران نمی آید .

به گزارش سایت خبری دراما محله به نقل از یک منبع آگاه بروک گفته است برای حضور در ایران و جشنواره تئاتر فجر هیچ برنامه ای ندارد این در حالی است که در جدول اعلام شده از سوی دبیر خانه جشنواره تئاتر فجر اعلام شده است که بروک نمایشی تحت عنوان " مفتش بزرگ " بر گرفته از یکی از داستان های داستایفسکی را در روز پایانی جشنواره در سالن شماره 1 ایرانشهر به صحنه خواهد برد .

گفته می شود بسیاری از اهالی تئاتر ایران برای حضور و دیدار با این نابغه تئاتر لحظه شماری می کنند همچنین شنیده ها حاکی از این است که برخی از کارگردانان مطرح تئاتر ایران از حضور بروک در ایران اعلام ناخرسندی کرده اند .

پیتر بروک کارگردان صاحب نام تئاتر جهان آخرین بار پیش از انقلاب اسلامی و در" جشن هنر شیراز" به ایران آمده بود.

این دومین سالی است که در ایران اعلام می شود بروک قرار است به جشنواره تئاتر فجر بیاید چند سال پیش هم در جشنواره بیست و پنجم تئاتر فجر اعلام شد که بروک به ایران سفر خواهد کرد اما سه روز پیش از جشنواره اعلام شد که به دلیل کهولت سن بروک قادر به سفر به ایران نیست .

صاحب نظران حضور چهره های سرشناس تئاتر جهان در ایران را یکی از دلایل معرفی این رویداد تئاتری در جهان می دانند همچنین عدم حضور نمایندگان رسانه های جمعی خارجی را از دیگر دلاییلی می دانند که باعث شده است جشنوراه تئاتر فجر پس از 27 دوره هنوز به عنوان یک ریداد جهانی و معتبر چندان در جهان شناخته شده نیست .

بیست وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 2 تا 11 بهمن ماه در تهران برپا می شود