اخبار

۰۹ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش درامامحله (سایت تئاتر درمانی ایران ) به نقل از شهر کتاب / به تازگی کتاب «نمایش درمانی و تئوری نقش ها» نوشته ی دکتر مجید امرایی به همت نشر دانژه منتشر شده است.نویسنده در این کتاب دیدگاه و نظریات علمی و تجربی خود را در زمینه دراماتراپی (نمایش درمانی) و جایگاه آن از منظر تئوری نقش ها بیان می کند و معتقد است اگر فردی به درستی نقش های اش را ارائه کند حالش خوب است و حال خوب رضایتمندی از نقش فردی و اجتماعی است.

امرایی در بخشی از این کتاب می نویسد: این نقش ها هستند که پویایی، موثر بودن و انگیزه می دهند. به باور این دراماتراپیست در تئوری نقش ها مسئله زمانی آغاز می شود که فرد از نقش های خود راضی نیست. مولف در این اثر معتقد است، عدم رضایت فرد از عملکردهای نقشی یعنی بیماری و سلامتی یعنی داشتن قدرت تغییر نقش و برای داشتن این قدرت تغییر نقش آگاهی از تئوری نقش ها بسیار موثر است.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه شنبه دوازدهم اسفند ساعت ۱۱ صبح به نقدوبررسی کتاب «نمایش درمانی و تئوری نقش ها» اختصاص دارد که با حضور دکتر علی حسین سازمند، دکتر الهه شجاعی و دکتر مجید امرایی به صورت مجازی برگزار می شود. علاقه مندان می توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.