اخبار

۰۵ بهمن ۱۳۸۸

در پنجمین روز از جشنواره تئاتر فجر مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش های زیر خواهد بود. به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر، در سالن اصلی نمایش "اتللو" با اقتباسی از اثر شکسپیر به نویسندگی و کارگردانی حمید مظفری به روی صحنه می رود. در این اثر بازیگرانی همچون اصغر همت، علی بی غم، حمید مظفری، مینا خسروانی، سوده سعدایی، سهیلا پورعلی، آوا علوی، کمال الدین شفیعی، مانا ابطحی، سمیه رفیعی، وحید نفر، فرزین نوبرانی، کیوان خانبگی، روزبه معتمدی، احد اژدری، کوروش اسداللهی، جعفر رجبی/ف پویان گنجی، مهدی خان و ... ایفای نقش می کنند. عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور و جانشین کارگردان: الهی گلپری/ دستیار اول: جواد اعرابی/ سرپرست و کارگردان صحنه های زد و خورد: کوروش اسداللهی/ سرپرست و طراح صحنه های جشن: مجتبی دانشی/ طراح لباس: پروین محبی/ آهنگساز: ابراهیم اثباتی/ طراح گریم: فریبا نور شعال حسینی/ مدیر فنی و طراح نور: علی صفری/ مدیر صحنه: بهاره خداوردیان دهکردی/ طراح صحنه: فریبرز قربان زاده.

بنابر این گزارش، در سالن چهارسو نمایش "دکتر فرانکشتاین" به نویسندگی فرانچسکو نیکولینی و به کارگردانی سالواتوره تراماچره و فابریزیو پوگلیزه به روی صحنه می رود. در این نمایش فابریزیو پوگلیزه و فابریزیو ساکومان ایفای نقش می کنند. طراح صحنه این نمایش لوله چیلنتو است و طراحی لباس به عهده کره جا(کار گروهی) است.

همچنین در سالن قشقایی نمایش "تور عروس" به نویسندگی و کارگردانی امیر امجد اجرا می شود. در خلاصه این نمایش آمده است: در گرماگرم انقلاب مشروطه و حمله مجاهدین، مادر و خاله خانه را برای عروسی دخترشان آماده می کنند. پدر با حال خراب از راه می رسد. او در میان بلبشو زنی را کشته. اگر این زن همان عروس باشد... در این نمایش بازیگرانی چون آناهیتا اقبال نژاد، مهسا مهجور، کاوه آهنین جان، علیرضا جلالی تبار، مانیا بنی هاشمی ایفای نقش می کنند. عوامل دیگر این نمایش عبارتند از: صحنه یاران: آزاده جعفری، فرزانه فرشاد، ندا قوسی، نورا زرکندی، آوا ریاحی، مرجان مرادی/ دستیار کارگردان: پریسا نصری/ طراح صحنه: رضا شاپورزاده/ طراح لباس: آیلا شیخ اوغلی/ موسیقی: بهرنگ بقایی، سینا خشک بیجاری/ مدیر صحنه: سیامک ادیب.

در تالار سایه نمایش "وقتی زمین دروغ می گوید" به نویسندگی و کارگردانی سعید تشکری از مشهد به روی صحنه می رود. این نمایش نگاهی فشرده به نسل کشی در جهان معاصر کنونی دارد، این تریلوژی درباره انسان است. انسانی جهانی با جغرافیای مدور یا باید با انتخابی انسانی بر انسانیت معنوی پا فشرد و جان دهد و یا باید در این جهان پر زا دروغ ماند. سفر در سیاله این سیاره نازیبا و ستیز در برابر دروغ ها، سرشت انسان هایی است که برخی می مانند و همچنان معنای انسانی خود را جستجو می کنند و یا چون هیولایی در هیئت سرشار زا دروغ خون انسان ها را مینوشند تا نسلی پاکیزه را بی جان سازند...

در این نمایش بازیگرانی چون حمید کیانیان، مریم رحمتی و شهره مکری بازی می کنند. عوامل این نمایش عبارتند از: مدیر اجرا: سمیرا صالح زاده/ طراح لباس: معصومه اصغری/ اجرای دکور: مریم فیضی، نگار تشکری/ اجرای موسیقی: علی ناصری، بلدا تشکری/ ساخت تصویر: کیوان صباغ.

آخرین نمایش تئاتر شهر هم نمایش "موضوع، زمان، مکان" است که به نویسندگی و کارگردانی سعید آلبوعبادی در کارگاه نمایش به روی صحنه می رود. این نمایش درباره زن و مردی است که در آستانه جدایی حرف هایی می زنند که تا به حال نگفته اند. در این نمایش آرمین میرزایی، روناک قاسمی، پردیس منوچهری و نگار درخسان بازی م یکنند. عوامل این نمایش عبارتند از: طراح و اجرای نور: حسین کارگر/ دستیاران کارگردان: دانیال سیاحی و انیس محمودی/ موسیقی: امین آلبوغبیش/ طراح صحنه و لباس: علی آلبو عبادی/ عکاس: محمد زارعی/ مدیر صحنه: رضا عوامی زاده/ منشی صحنه: مصطفی عبادی.