اخبار

۰۵ اسفند ۱۳۸۸

* مجموعه تئاترشهر هفته آینده میزبان چند برنامه است. به گزارش سایت خبری دراما محله از روابط عمومی تئاترشهر ، برپایی مجمع عمومی خانه تئاتر و کانون ملی منتقدان تئاتر، اجرای نمایش "عیش و نیستی" برای اعضای باشگاه تماشاگران، برپایی جلسه گفت‌وشنود نمایش "شام آخر" و... از جمله برنامه‌های آتی مجموعه تئاترشهر است که مشروح آن را می‌خوانید.
مجمع عمومی خانه تئاتر .مجمع عمومی خانه تئاتر شنبه 22 اسفندماه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار خواهد شد.به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی تئاترشهر، مجمع عمومی خانه تئاتر قرار است به منظور برگزاری انتخابات هیات مدیره در روز مذکور برپا شود.
این مجمع ساعت 16 شنبه 22 اسفندماه در تالار اصلی تئاترشهر برگزار می‌شود.
*اجرای نمایش "عیش و نیستی" برای اعضای باشگاه تماشاگران، نمایش "عیش و نیستی" به نویسندگی "تیری مونیه" و به کارگردانی ایرج راد در روزهای دوشنبه، سه‌ شنبه و چهارشنبه 10 تا 12 اسفندماه جاری میزبان اعضای باشگاه تماشاگران تئاترشهر خواهد بود.
نمایش "عیش و نیستی" درباره سوء تفاهمی است که در زندگی یک نویسنده به وجود می‌آید و نتایجی را به همراه دارد. در این نمایش که همه روزه بجز شنبه‌ها از ساعت 18:30 اجرا می‌شود، ایرج راد، هوشنگ قوانلو، زری عماد و... ایفای نقش می‌کنند.
اعضای باشگاه تماشاگران می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت‌نام، حضور خود را در یکی از روزهای فوق اعلام کنند. قیمت بلیت این نمایش 7 هزار تومان است که برای اعضا باشگاه با تخفیف 40 درصد درنظر گرفته شده است. گفتنی است در هر روز تنها 100 نفر می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند و اعضایی که زودتر ثبت‌نام کنند، اولویت دارند.
* مجمع عمومی کانون ملی منتقدان تئاتر چهارشنبه 12 اسفندماه در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار می‌شود.
مجمع عمومی کانون ملی منتقدان تئاتر چهارشنبه ساعت 17 در تالار کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار خواهد شد تا اعضا به بررسی فعالیت‌های یک ساله خود بپردازند. در این مجمع همچنین قرار است گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس هیات مدیره خوانده ‌شود.
* کتابخانه تئاترشهر از 15 اسفند تا 1 اردیبهشت به دلیل انبارگردانی به اعضای خود کتاب امانت نخواهد داد.
"جواد تولمی" مسئول کتابخانه مجموعه تئاترشهر اعلام این خبر گفت: کتابخانه در این مدت تنها کتاب‌هایی را که اعضاء به امانت برده‌اند، تحویل می‌گیرد و از دادن کتاب به عنوان امانت معذور است.
به گفته وی کتابخانه تئاترشهر تا اول اردیبهشت‌ماه برای ساماندهی کتاب‌ها و نظم‌ بخشی تعطیل است. بنا بر این گزارش کتابخانه تئاترشهر مدتهاست برای تغییرات و انبارگردانی به دنبال فرصتی مناسب است که تعطیلات نوروزی برای این کار در نظر گرفته شده است.
* جلسه گفت و شنود نمایش "شام آخر" به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی دوشنبه 10 اسفندماه برگزار می‌شود.
نمایش "شام آخر" که در بخش تجربه‌های نو بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به صحنه رفت، روایت تعدادی سرباز است که در گیرودار جنگ با مشکلات و بحران‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
در این نمایش بازیگرانی چون مجید امیری، حمید لاجوردی، ماشاالله کوهستانی، محمدجواد پیروزی و مهدی نیک‌روش به ایفای نقش می‌پردازند.
*نشست گفت و شنود نمایش "گالیله" به نویسندگی سعید شاهسواری و به کارگردانی داریوش فرهنگ یکشنبه 9 اسفندماه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.
نمایش "گالیله" با برداشتی آزاد از نمایشنامه برتولت برشت به زندگی گالیله و عقاید او در مقابل دستگاه تفتیش عقاید قرون وسطا می‌پردازد. در این نمایش امین تارخ، مسعود کرامتی، رحیم نوروزی، نعمت اسداللهی، کاوه حق‌شناس، رضا مولایی، مهدی بجستانی، نورا هاشمی، عزیز نقدی، محمدرضا خسرویان، دانیال کوهستانی و مانی فرهنگ ایفای نقش می‌کنند.
نمایش "گالیله" همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19 به مدت 100 دقیقه و با قیمت بلیت 10 هزار تومان در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.