مقالات

۰۳ خرداد ۱۳۹۵

از : مجید امرایی - در شمال آمریکا چند موسسه و مرکز آموزشی تخصصی به امر آموزش نمایش درمانی می پردازند در این چند مرکز تا مقطع دکترا دانشجو پذیرفته می شود، (دانشگاه نیویورک)،(موسسه کالیفرنیا) ،( مرکز مطالعات انتگرال در سان فرانسیسکو) و (دانشگاه کونکوردیا در مونترال).

در این مراکز تخصصی برنامه هایی که ارائه می شود تا کسب درجات فارغ التحصیلی در رشته های مربوط به نمایش درمانی، درام درمانی، تئاترحرفه ای، موسیقی درمانی، مددکاری اجتماعی تحت نظارت موسسه بین المللی RDT به فارغ التحصیلان مدارک مربوطه ارائه می شود .

درعرصه نمایش درمانی در کشور آمریکا دیدگاه های تخصصی صاحب نظرانی چون " لاندی " Landy (1986/ 1958)) و "جونز" (1996/ 1914) از جمله نظریه پردازان این عرصه مورد توجه است .

درتعریف جونز نمایش درمانی عبارت است از :(مداخله نمایش به قصد شفابخشی است)، به باور وی در فرایند نمایش درمانی مهمترین مسائل عبارت است از( موضوع یا همان مسئله مورد مناقشه) ،( فرآیندها و روش اجرا) و همچنین ( یافتن تعریف مناسب از ارتباط) یا روابط بین مراجعان با درمانگران .

او سپس به طور خلاصه به تبیین مباحث مرتبط با هر حوزه می پردازد و می گوید در نمایش درمانی پیش از هر اقدامی باید به چند سوال اساسی پاسخ داده شود :( ........ادامه دارد ..........)(برای دریافت کل مقاله در بخش ارتباط با ما پیغام بگذارید )